جدی 30, 1397 12:25 Asia/Kabul
  • پیوستن عبدالله عبدالله به صف نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان به عنوان نامزد حزب «جمعیت اسلامی» و با حمایت دو حزب جنبش ملی و وحدت اسلامی به شکل رسمی وارد رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «بابرفرهمند» از حزب جنبش ملی به رهبری ژنرال «عبدالرشید دوستم» و «اسدالله سعادتی» از حزب وحدت اسلامی افغانستان به رهبری «محمد کریم خلیلی» به عنوان دو معاون عبدالله با شعار «ثبات و همگرایی» وارد عرصه انتخاباتی شدند .

«صلاح الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی همراه با عبدالله در نشست مطبوعاتی که پیش از ثبت نام رسمی برگزار شد شرکت کرد و گفت که این حزب خواسته است که در تیم های انتخاباتی دیگر به عنوان معاون وارد رقابت های انتخاباتی نشود و در همکاری با احزاب قدرتمند نامزد مشخص را معرفی کند و از همین رو عبدالله عبدالله نامزد این حزب است.

ژنرال دوستم که به ندرت در انظار عمومی ظاهر می شود، نیز در این نشست خبری حضور یافت و اعلام کرد که در دور بعدی نیز برنده انتخابات خواهند بود و با تشکیل تیم نیرومند ، و در برگیرنده کل افغانستان به واقعیت تحقق خواهن بخشید.

«محمد کریم خلیلی» رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان هم گفت که با تمام توان و حفظ وحدت و همگرایی کوشش می کنند مانند سه دور گذشته تیم انتخاباتی را که در آن حضور دارند، پیروز ساخته و پیشگویی مردم را که خلیلی در هر تیمی که حضور داشته باشد، پیروز است، را به واقعیت مبدل کند.

«عبدالله عبدالله» که یک بار دیگر موفق شده است ، حمایت حزب جمعیت اسلامی را برای خود جلب کند و به عنوان نامزد این حزب برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 به صحنه بیاید نیز در نشست خبری گفت که تیم ثبات و همگرایی با ریاست وی، مرکب از دو معاون اول و دوم و رئیس اجرایی خواهد بود و اکنون با معاونت اول بابرفرهمند از حزب جنبش و اسدالله سعادتی از حزب وحدت اسلامی افغانستان ثبت نام می کند و برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری وارد صحنه خواهد شد.

عبدالله گفت که صلح خواست مردم افغانستان است و صلح با برنامه های واقعی و طرحی که قابل عمل باشد، آمدنی است و نه با شعارهای بی اساس که مردم آن را نپذیرند.

کلیدواژه