میزان 04, 1395 17:27 Asia/Kabul
  • برگزاری دومین همایش علمای اسلامی در کابل

دومین همایش علمای اسلامی تحت عنوان امنیت، وحدت امت اسلامی و رسالت علما در کابل پایتخت افغانستان برگزار شد.

در این همایش که با حضور آیت الله داکتر محسن قمی معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، برخی از چهره های با نفوذ افغانستان مانند محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی دولت وحدت ملی و صدها تن از علمای شیعه و سنی برگزار شد، راه های تامین امنیت در سایه ی وحدت امت اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ضمن متهم نمودن گروه های تکفیری – تروریستی به تخریب سیمای مقدس دین اسلام، تخریب زیرساخت های جهان اسلام در برخی از کشورها، نفاق افکنی میان مسلمانان و موارد مشابه، آنان را خارج از دایره ی اسلام خوانده و تاکید کرد که آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی از تشکیل دهندگان و حمایت گران اصلی گروهای تکفیری تروریستی مانند داعش به حساب می روند.

عبدالباری راشد رئیس سابق آکادمی علوم افغانستان در سخنانی با تاکید به این که ملت هایی که خود در راستای به دست گرفتن سرنوشت شان اقدام نمی کنند همواره محکوم به ستم پذیری و بی عزتی هستند، گفت: طبیعی است که تازمانی که ملتی خود به تعیین سرنوشتش مبادرت نکند، بیگانگان و جهانخواران استعمارگر زمام امور چنین ملتی را به دست خواهد گرفت. 
محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در سخنانی پیرامون اهمیت اتحاد مسلمین و نقش گروه های تکفیری تروریستی در عقب مانی و بدنامی جهان اسلام به نکاتی اشاره کرد.

وی با تاکید به این که دشمنان اسلام گروه های تروریستی را برای ضربه زدن به اسلام ساخته اند، گفت: گروه های تکفیری که مصداق کامل خوارج هستند، به خودی خود، فتنه به شمار می روند که با حمایت باداران بیگانه ی شان دست به جنایت می زنند. معاون دوم ریاست اجرایی دولت وحدت ملی با اذعان به نقش انکار ناپذیر یک و نیم میلیارد مسلمان در تحولات جهانی گفت: در صورتی که مسلمانان عالم متحد شوند دیگر هیچ ابرقدرت و استعمارگری نه تنها جرات حمله بر مسلمانان را نخواهد داشت بلکه همین به ظاهرقدرت های بزرگ نخواهند توانست نسبت به مسمانان بی تفاوت باشند.

گفتنی است که دومین همایش علمای اسلامی به ابتکار دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی به مدت یک روز در حوزه ی علمیه ی خاتم النبیین برگزار شد و شرکت کنندگان این همایش نسبت به تداوم برگزاری چنین برنامه هایی تاکید کردند.

کلیدواژه