دلو 10, 1397 15:37 Asia/Kabul
  • تظاهرات نامزدهای انتخابات پارلمانی افغانستان در ولایت بغلان

نامزدهای معترض انتخابات پارلمانی افغانستان همراه با هواداران خود در ولایت «بغلان» با تظاهراتی بزرگراه «کابل- شمال» را مسدود کرده و خواستار باز شماری آراء انتخابات این ولایت شدند.

به گزارش ایرنا، نامزدان معترض که شمار آنها با هواداران شان به صدها نفر می رسید، صبح امروز چهارشنبه این بزرگراه را به روی خودروها مسدود کرده و خواستار لغو نتایج اعلام شده از طرف کمیسیون انتخابات و بازشماری آراء و همچنین خواهان اعتبار دهی آراء ثبت شده در دستگاه های بیومتریک شدند.

معترضان تا ساعت 11 فردا پنجشنبه به کمیسیون انتخابات مهلت دادند  تا به خواسته های آنها رسیدگی کنند و در غیر این صورت ، اعتراضات گسترده تری را راه اندازی خواهند کرد.

انتخابات مجلس افغانستان در 28 و 29 میزان امسال برگزار شد که تاکنون کمیسیون موفق به اعلام نتایج نهایی نشده است و تأخیر بیش از سه ماه نه تنها نامزدان و مردم بلکه دولت را نیز آشفته کرده است.

بر همین اساس ، رئیس جمهوری افغانستان با بی کفایت خواندن اعضای کمیسیون؛ امروز اعلام کرد که اصلاحات گسترده ای را در قوانین انتخابات اعمال خواهد کرد.

کمیسیون انتخابات متهم به فساد اداری، تقلب، کم کاری در انتخابات گذشته مجلس شده و نامزدها نه تنها خواستار برکناری آنها شده اند بلکه می خواهند آنها به دادستانی معرفی شوند.

کلیدواژه