کشته و زخمی شدن 17 طالب مسلح در حملات زمینی وهوایی نیروهای افغان به بادغیس و فراه
(last modified 1397-11-14T09:21:26+00:00 )
دلو 14, 1397 13:51 Asia/Kabul

مسئولان محلی در غرب افغانستان می گویند در نتیجه حمله هوایی و زمینی نیروهای دولتی بر مواضع گروه طالبان در ولایت فراه دستکم 17 تن از افراد مسلح مخالف دولت کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مقام های ارتش در غرب کشور با تاکید بر اینکه طالبان مسلح در پایگاه هایشان مورد حمله قرار می گیرند گفته اند: در این عملیات نظامی تلفات و خسارات زیادی به گروه طالبان وارد شده و تاب مقاومت را از آنان گرفته است.

«ذکریا میرزا زاده» فرمانده نیروهای ارتش در فراه با بیان اینکه عملیات جستجو و پاکسازی منطقه از حضور طالبان در ولسوالی های «خاکسفید، انار دره و پشت رود» هم چنان ادامه دارد، تصریح کرد: در خلال این عملیات که با حمایت نیروهای خارجی انجام شده است، 7 تن دیگر از افراد وابسته به گروه طالبان نیز بازداشت شدند.

میرزا زاده خاطرنشان کرد: این نخستین عملیات هوایی و زمینی در روستای «اسلام آباد» از توابع ولسوالی خاکسفید است که مواضع طالبان مستقیما هدف قرار گرفته و ماشین جنگی طالبان را در این منطقه متوقف کرده است.

این مقام ارتش در فراه با اشاره بر اینکه شماری از فرماندهان طالبان مسلح نیز در این جریان کشته شدند، اظهار داشت: در حمله هوایی بالگردهای ارتش و نیروهای خارجی در این مناطق چندین دستگاه خودرو متعلق به طالبان هم منهدم شده است.

بر اساس یک خبر دیگر از شمال غرب کشور مسئولان شورای ولایتی بادغیس گفته اند: در تازه ترین نبردها بین دولت افغانستان و طالبان مسلح دستکم 10 مامور پلیس کشته و زخمی شدند.

«بهاءالدین قادسی» عضو شورای ولایتی بادغیس گفته است: طالبان مسلح  شب گذشته بر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی قادس حمله کردند که در نتیجه این نبرد 2 ساعته 3 تن از سربازان افغان کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.

این عضو شورای ولایتی بادغیس هم چنان گفته در این درگیریها  2 عضو پلیس مردمی نیز جان باخته اند.

قادسی هم چنان به حمله دیگری اشاره کرد که توسط طالبان در 2 کیلومتری مرکز قادس انجام شده و در نتیجه آن 2 سرباز ارتش زخمی و 6 تن از نیروهای مخالف مسلح دولت کشته شدند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه