تاکید دولت افغانستان بر بی نتیجه بودن نشست مسکو
(last modified 1397-11-15T14:17:27+00:00 )
دلو 15, 1397 18:47 Asia/Kabul
  •  تاکید دولت افغانستان بر بی نتیجه بودن نشست مسکو

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با تاکید بر حضور نمایندگان دولت در نشست‌های صلح این کشور گفت: دولت کابل باید محور این نشست‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالله عبدالله امروز در نشست شورای وزیران درباره نشست جمعی از نمایندگان احزاب سیاسی و شخصیت های سیاسی و مذهبی با طالبان در اجلاس صلح مسکو که قرار است فردا سه شنبه برگزار شود گفت: بدون حضور دولت اشرف غنی این گونه نشست ها بیهوده است و نتیجه ای نخواهد داشت. 

وی  با اشاره به پیش‌شرط طالبان مبنی بر خروج نظامیان  خارجی پیش از پیوستن این گروه به روند صلح  گفت اگر نظامیان امریکائی ، افغانستان را ترک کنند طالبان هیچ دلیلی برای پیوستن به روند مذاکرات صلح ندارد.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین، طالبان را بزرگترین مانع بر سر برقراری صلح در افغانستان دانست.

عبدالله عبدالله در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها درباره توافق برای ایجاد پایگاه‌های دائمی آمریکا در افغانستان گفت: هیچ توافقی مبنی بر استقراراین  پایگاه‌ها درافغانستان انجام نگرفته است.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در اظهاراتی بر تمایل خود بر کاهش نظامیان  آمریکایی درافغانستان تاکید کرده است اما با این حال گفته که  شماری از نیروهای اطلاعاتی آمریکا برای نظارت بر وضعیت افغانستان در این کشور حضور خواهند داشت.

کلیدواژه