دلو 20, 1397 12:27 Asia/Kabul
  • اعتراض شدید علما و روحانیان هرات به برگزاری کنسرت موسیقی در عربستان‎

علما و روحانیون ولایت هرات با انتقاد شدید از اجرای کنسرت موسیقی مبتذل یک آوازخوان غربی در 200 کیلومتری خانه خدا، تاکید کردند: پادشاهی عربستان به سرنوشت ابرهه دچار خواهد شد و نابود خواهد گردید.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،پس از نشر خبرهایی از برگزاری این کنسرت موسیقی هزاران تن از شهروندان هرات این رویداد را بی احترامی به حرمین شریفین دانسته و سکوت مسلمانان در برابر این رویداد را شرم آور دانستند.

مولوی «سید منیر منور» از علمای مشهور هرات که در جمع مردم سخنرانی می کرد، دعوت از یک زن رقاصه غربی به این کشور اسلامی و آن هم در نزدیکی شهر مکه مکرمه را توهین و اهانت پادشاه عربستان به همه باورهای اسلامی مسلمانان دانسته و هشدار داد، زوال حکمروایان ناخلف این کشور فرا رسیده است.

وی به «بن سلمان» ولیعهد عربستان هشدار داد، با این اقدامش خشم مسلمانان را بر انگیخته و باید منتظر عواقب بدی که در انتظار اش است، باشد.

این عالم دینی در هرات نگاهی به سایر کشورهای اسلامی داشت و گفت، به دلیل بی توجهی مسلمانان و افزایش مشکلات و مصیبت ها در کشورهای اسلامی هر روز دشمنان قسم خورده اسلام برنامه های تازه ای را برای به بازی گرفتن باورها و عقاید مسلمانان روی دست می گیرند.

مولوی منیر نگاهی به وضعیت نامناسبی که در فلسطین جریان دارد و قبله اول مسلمانان در اشغال صهیونست غاصب است، گفت، سکوت معنی دار رهبران  کشورهای اسلامی در برابر این همه ظلم و جفا بر مسلمانان و هتک حرمت مقدسات اسلامی باید پایان یابد و مسلمانان برای دفاع از ارزش های دینی خود اقدام کنند.

منیر، بار دیگر از جوامع اسلامی خواست تا با برگزاری یک جلسه اضطراری با حضور رهبران کشورهای اسلامی وضعیت و چرایی انجام چنین برنامه هایی که قلوب مسلمانان را جریحه دار می کند را بررسی و به منظور جلوگیری از تکرار آن اقداماتی را روی دست گیرند.

کلیدواژه