تاکید «عبدالله عبدالله» بر لزوم برقراری صلح در افغانستان
(last modified Mon, 11 Feb 2019 12:05:13 GMT )
دلو 22, 1397 16:35 Asia/Kabul
  • تاکید «عبدالله عبدالله» بر لزوم برقراری صلح در افغانستان

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان تاکید کرد، از هر تلاشی برای برقراری صلح در این کشور به شرط حفظ دستاوردهای ۱۸ سال گذشته افغانستان، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا (افغانستان)،«عبدالله عبدالله» روز دوشنبه در آغاز نشست شورای وزیران در کابل به مردم افغانستان اطمینان داد که از هر کوششی که افغانستان را به صلح برساند حمایت می‌کند، اما این کوشش‌ها باید در راستای حفظ دستاوردهای افغانستان به ویژه قانون اساسی، نیروهای دفاعی و امنیتی، حقوق فردی باشد.

رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان افزود، هر گروهی که جنگ و درگیری را در کشور کاهش دهد و با گروه‌های تروریستی قطع رابطه کند و به مردم افغانستان اجازه دهد که در صلح زندگی کنند، مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت.

دولت و پارلمان افغانستان از گروه طالبان خواستند تا بدون هیچ قید و شرطی وارد گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان شود.

در حال حاضر تلاش های منطقه ای و بین المللی برای برای آغاز مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان در جریان است.

عبدالله گفت: ما از هرگونه تلاش برای رسیدن به صلح حمایت می کنیم اما این تلاش ها باید در جهت حفظ دستاوردهای مردم افغانستان به ویژه قانون اساسی، تشکیل نیروهای امنیتی و دفاعی و حقوق اساسی مردم این کشور باشد.

رئیس اجراییه دولت افغانستان افزود: هر گروهی دست از جنگ بردارد و روابط خود را با گروه‌های تروریستی بین‌المللی قطع کند و به مردم افغانستان اجازه دهد که در صلح زندگی کنند، مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: اقدامات پراکنده در روند صلح افغانستان بدون وحدت ملی بی نتیجه است و فقط کسانی که خواستار ادامه جنگ هستند از این فرصت استفاده می کنند. صلح، قربانی نیاز دارد اما این قربانی نباید حقوق مردم افغانستان باشد زیرا مردم نمی خواهند به دوره ای که حقوق آنها پایمال شده است، بازگردند.

کلیدواژه