حمایت اتحادیه اروپا از صلح افغانستان
(last modified Sat, 16 Feb 2019 07:35:13 GMT )
دلو 27, 1397 12:05 Asia/Kabul
  • حمایت اتحادیه اروپا از صلح افغانستان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آمادگی کامل این اتحادیه اروپا برای حمایت از روند صلح افغانستان و همچنین اجرای توافقنامه آن خبر داد.

به گزارش رادیو دری ، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، با «فدریکا موگرینی» مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد. 

موگرینی در این دیدار گفت: اتحادیه اروپا از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند و آماده هرگونه همکاری در مراحل مختلف اجرای توافقنامه آن، می‌باشد.

وی همچنین بر کمک اتحادیه اروپا به برگزاری انتخابات در افغانستان نیز تاکید کرد.

اشرف غنی نیز در این دیدار، با قدردانی از همکاری‌های اتحادیه اروپا، کمک‌های صورت گرفته به افغانستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و نقش اتحادیه اروپا در تامین صلح در منطقه را سازنده و مهم خواند.

 رییس‌جمهور افغانستان همچنین در حاشیه نشست مونیخ، با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در رابطه با روند صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان، مبارزه مشترک با تروریسم و نقش صادقانۀ کشورهای منطقه در این عرصه، بحث و رایزنی کرد.

قرار است در روزهای 24 و 25 ماه فوریه پنچمین دور مذاکرات طالبان و آمریکا آغاز شود. در مذاکرات قبلی طرفین اعلام کردند که به پیشرفت‌های مهمی در این مذاکرات دست یافتند.

این در حالی است که هفته گذشته «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده وارد کابل شد.

وی در دیدار با رئیس جمهور افغانستان بر حمایت واشنگتن از نظامیان افغان تاکید کرد. 

کلیدواژه