دلو 29, 1397 12:41 Asia/Kabul

کارفرمایان ایرانی و افغانستانی باید در زمان تعیین شده در طرح سرشماری مشاغل و حوزه های اشتغال مهاجرین شرکت کنند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: کارفرمایان ایرانی و افغانستانی باید در زمان تعیین شده در طرح سرشماری مشاغل و حوزه های اشتغال مهاجرین شرکت کنند.

سید علی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: در بحث سرشماری مشاغل و حوزه های اشتغال مهاجرین دستورالعمل جامعی وجود دارد که بر اساس آن قرار است جمع آوری اطلاعات و ساماندهی وضعیت اشتغال مهاجرین و پناهندگان افغانستانی صورت بگیرد.

وی افزود: در این طرح شناسایی و سرشماری کارگاه ها، کارفرمایان، پناهندگان و اتباع افغانستانی شامل افراد مجاز و غیرمجاز را در دستور کار داریم که این کار در سه حوزه انجام می شود و شامل کارفرمایان ایرانی، کارفرمایان افغانستانی و اتباع افغانستانی می باشد که خودشان هم کارگر هستند و هم کارفرما و به عنوان خویش فرما یاد می شوند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی یادآور شد که زمان اجرای طرح از 24 بهمن تا پایان اسفند سال جاری است و حضور کارفرمای تبعه ایرانی و یا نماینده دارای معرفی نامه رسمی با کارت ملی خودش و کارت ملی کارفرما در دفاتر ضروری است، کارفرمای تبعه افغانستان هم که دارای کارگر خارجی است، باید در دفتر حاضر شود و باید اصل کارت شناسایی آمایش 13 و یا گذرنامه خانواری و یا دفترچه پناهندگی را همراه داشته باشند.

به گفته قاسمی افرادی هم که به عنوان خویش فرما هستند باید مراجعه کنند و روند کارشان طی شود ضمن اینکه امکان اضافه و کم کردن کارگر در جریان نوبت دهی هم وجود دارد اما باید توجه داشت که کارفرمایان از قبل ثبت نام شده باشند در غیر اینصورت باید مراحل ثبت طی شود.

این مسوول اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اظهار کرد: مدیریت این طرح با اداره کل اتباع خارجی است اما دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی باید این برنامه را انجام دهند و کارفرمایان ایرانی و افغانستانی و کارگران افغانستانی همکاری لازم را با این دفاتر انجام دهند تا در حداقل زمان کارشان انجام شود.

وی اضافه کرد: در هر فضایی تا زمانی که شناسایی ابتدایی انجام نشده باشد و نیازسنجی در رابطه با ساماندهی انجام نشود برنامه ریزی های لازم هم انجام نمی شود.

 

کلیدواژه