حوت 04, 1397 10:37 Asia/Kabul
  • فرستادگان ویژه روسیه و آمریکا برای افغانستان در ترکیه دیدار کردند

دیدار ­زمیر کابولوف مشاور ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان و زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در افغانستان در سفارت روسیه در آنکارا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی از آنکارا ؛ فرستادگان ویژه روسیه و آمریکا در افغانستان روز جمعه در ترکیه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

دیدار روز جمعه ­ضمیر کابولوف مشاور ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان و زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در افغانستان در سفارت روسیه در آنکارا برگزار شد. 

الکسی یرهوف سفیر روسیه در ترکیه و چند مسئول دیگر روسی و آمریکایی نیز در نشست فرستادگان ویژه روسیه و آمریکا در افغانستان حضور داشتند. این نشست پشت درهای بسته برگزار شد و یک ساعت و پانزده دقیقه نیز طول کشید.دوازدهم فوریه گذشته کابولوف در کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو اعلام کرده بود فرستادگان ویژه روسیه و آمریکا در افغانستان در آنکارا دیدار خواهند کرد.

تلاش های گسترده دولت افغانستان برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان و تشکیل شورای صلح افغانستان تا کنون هیچ نتیجه ملموسی نداشته است.ژوئن سال دو هزار و سیزده نیز در دوره ریاست جمهوری حامد کرزای رئیس جمهور پیشین افغانستان نشست هایی میان نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان پیش بینی شده بود اما با سماجت هایی که طالبان در مواضع خود نشان داد، کابل این نشست ها را لغو کرد.

کلیدواژه