حوت 08, 1397 10:05 Asia/Kabul
  • چابهار ؛ نقطه آغاز اجرایی کردن انتقال ترانزیتی کالا

سفیر ایران در افغانستان انتقال کالا از مسیر چابهار،جنوب شرق ایران، را نقطه آغازی برای اجرایی کردن این مسیر  ترانزیتی دانست.

«محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل در گفت ‌وگو با ایسنا در تشریح چگونگی انتقال نخستین محموله کالاهای صادراتی افغانستان به هند از مسیر بندر چابهار ایران، گفت:‌ انتقال نخستین محموله صادراتی افغانستان از مسیر چابهار به هند نقطه آغاز اجرای توافق سه جانبه ایران، هند و افغانستان در سال 2016 است.
بهرامی با بیان اینکه ایران، هند و افغانستان ترانزیت کالا از بندر چابهار را در چارچوب رقابت نمی‌بینند بلکه زمینه کاهش هزینه‌ها و تولید جاذبه بیش‌تر برای استفاده طرف‌های مختلف از این مسیر خواهد بود، تصریح کرد: این اتفاق درواقع نقطه آغازی برای عملیاتی و اجرایی کردن این مسیر تجارتی و ترانزیتی است.
سفیر ایران در کابل ابراز امیدواری کرد: در گام بعدی با وارد شدن کشورهای دیگر منطقه از جمله کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای حوزه قفقاز، بندر چابهار تبدیل به نقطه اتصال کشورهای مختلف و در جهت در هم تنیدگی بیش‌تر موضوعات اقتصادی در چارچوب منافع متقابل قرار گیرد.
نخستین محموله کالاهای صادراتی افغانستان به هند از مسیر چابهار یکشنبه 24 فوریه با حضور سفیر ایران در کابل، رئیس جمهوری افغانستان و سفیران کشورهای هند و ترکیه در منطقه نیمروز،انتقال یافت.

کلیدواژه