تاکید اشرف غنی بر افزایش ظرفیت استخدام معلمان در فراه
(last modified 1397-12-18T14:56:30+00:00 )
حوت 18, 1397 19:26 Asia/Kabul
  • تاکید اشرف غنی بر افزایش ظرفیت استخدام معلمان در فراه

رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به افزایش ظرفیت استخدامی معلمان گفت: وزارت‌های آموزش و اقتصاد به‌صورت مشترک کار می‌کنند تا آمار و ارقام دقیق به دست آید، سپس بر روی تشکیل آن تصمیم اتخاذ می‌شود.

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در این دیدار، ضمن قدردانی از زحمات معلمان و اساتید، گفت: با وجود مشکلات،‌ تلاش‌های شما باعث شده تا کیفیت آموزش و پرورش بالا برود.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت استخدامی معلمان خاطرنشان کرد: وزارت‌های آموزش و اقتصاد به‌صورت مشترک کار می‌کنند تا آمار و ارقام دقیق به دست آید، سپس بر روی تشکیل آن تصمیم اتخاذ می‌شود.

رئیس جمهوری افغانستان گفت: وزارت تحصیلات عالی فراه بر روی ارتقای موسسه تحصیلات عالی این ولایت کار می‌کند و در ایجاد دانشگاه‌های جدید باید تقاضای شرایط توسعه محلی در نظر گرفته شود. در این راستا به مشکل ایاب و ذهاب اساتید نیز رسیدگی می‌شود.

غنی همچنین به وزیر شهرسازی دستور داد تا بر روی ایجاد یک طراحی خاص برای دانشگاه‌ها کار صورت گیرد.

در این دیدار حمیرا اعظمی به نمایندگی از اساتید و معلمان مدارس فراه، مشکلات و پیشنهادات آموزش و تحصیلات عالی را در بخش‌های کمبود مدارس و کتب درسی، افزایش ظرفیت برای استخدام معلمان،‌ مشکل رفت‌وآمد اساتید موسسه تحصیلات عالی فراه و ارتقای این موسسه به دانشگاه،‌ را مطرح کرد.

کلیدواژه