حوت 28, 1397 09:48 Asia/Kabul
  • معاون اشرف غنی: آمریکا و طالبان درباره حفظ دستاوردها تضمین دهند

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان از دو طرف مذاکره کننده در روند صلح خواست درباره حفظ دستاوردها در توافق صلح به مردم افغانستان تضمین دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم " محمد سرور دانش " با اشاره به مذاکرات پنهانی آمریکا با طالبان در قطر تاکید کرد ، دو طرف مذاکره کننده  در روند صلح افغانستان  باید به مردم این کشور  تضمین دهند که دستاوردها این کشور حفظ خواهد شد.

وی گفت  ، حفظ دستاوردهای گذشته در افغانستان  تنها در حمایت از نظام سیاسی کنونی و مبتنی بر قانون اساسی این کشور امکان پذیر خواهد بود .

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان همچنین از مذاکرات پنهانی نمایندگان امریکا وطالبان در دوحه پایتخت قطر ابراز نگرانی کرد و خواستار تضمین از دو طرف مذاکره کننده  برای صلح واقعی و پایان جنگ در افغانستان شد.

 این اظهارات دانش در حالی است که «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان اخیرا در واشنگتن گفته بود  آمریکا در مذاکره با طالبان اهداف استعماری خود را دنبال کرده است و با مشروعیت به طالبان برای حذف دولت افغانستان از معادلات صلح تلاش می‌کند تا نهایتا دولت استعماری را به ریاست زلمی خلیل زاد  دیپلمات افغان تبارو امریکائی در کابل روی کار آورد.

اظهارات مشاور امنیت ملی افغانستان باعث  تنش در روابط آمریکا با دولت افغانستان شده است  .

دولت افغانستان نگران است که آمریکا در مذاکرات صلح با عبور از منافع این کشور، تنها برای منافع خود رایزنی کند که در نتیجه ممکن است تمام دستاوردهای گذشته افغانستان نابود شود.

 

کلیدواژه