دیدار اشرف غنی با سفرای کشورهای حوزه نوروز به مناسبت آغاز سال جدید
(last modified 1397-12-29T11:11:38+00:00 )
حوت 29, 1397 15:41 Asia/Kabul
  • دیدار اشرف غنی با سفرای کشورهای حوزه نوروز به مناسبت آغاز سال جدید

رئیس‌جمهوری افغانستان امروز به مناسبت آغاز سال نوروزی جدید یک اصله نهال در صحن ارگ افغانستان غرس و سپس با سفرای کشورهای حوزه نوروز دیدار و سال جدید را به آنها تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، « اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان امروز در زمان کاشت نهال گفت: بارش باران در سال جاری در 5 سال گذشته بی سابقه بوده و این موضوع زمینه را برای رشد کشاورزی در افغانستان فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته خشکسالی در بادغیس، فاریاب و جوزجان و ولایات شمال باعث خسارات هنگفت به مردم شد و با بارش مناسب باران این موضوع در سال جاری تکرار نخواهد شد. 

رئیس جمهوری افغانستان ادامه داد: پیش بینی شده که در سال جاری با افزایش 2 درصدی در محصولات کشاورزی را داشته باشیم و این موضوع به معنای رشد اقتصادی در سال آینده خواهد بود. 

وی همچنین ضمن دستور به وزارت کشاروزی و شهرداری کابل برای حفاظت از فضای سبز این کشور، تصریح کرد: بروی محصولات جلغوزه،  بادام و پسته افغانستان باید سرمایه گذاری شود که این موضوع باعث افزایش درآمدهای مردم خواهد شد.

غنی ابراز امیدواری کرد که با مهار شدن آب‌ها و مدیریت جنگلات و استفادۀ اساسی از تولیدات، افغانستان از یک کشور وارداتی به کشور صادراتی مبدل ‌گردد.

وی همچنین به نقش زنان در بخش کشاورزی اشاره کرد و تاکید کرد: زنان در زمینۀ خشک کردن و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و آماده کردن آن برای صادرات نقش مهم دارند و باید توجه اساسی در این زمینه صورت گیرد. 

سپس رئیس جمهور افغانستان با شماری از سفرای کشورهای حوزۀ نوروز دیدار کرد و سال نو ۱۳۹۸ شمسی را به آنان تبریک گفت.

کلیدواژه