افغانستان سفیر خود را از پاکستان فراخواند
(last modified Wed, 27 Mar 2019 05:57:15 GMT )
حمل 07, 1398 10:27 Asia/Kabul
  • افغانستان سفیر خود را از پاکستان فراخواند

وزارت خارجه افغانستان سه شنبه شب اعلام کرد سفیر این کشور در اسلام آباد را به دلیل اظهارات غیرمسئولانه نخست وزیر پاکستان فرا خوانده است.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه افغانستان همچنین خاطرنشان کرد، معاون سفیر پاکستان در کابل را در اعتراض به اظهارات مداخله جویانه "عمران خان" نخست وزیر پاکستان احضار کرده است.

نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه از دولت افغانستان به دلیل آن چه که به بن بست کشیدن روند مذاکرات صلح با گروه طالبان خواند، انتقاد کرده بود.

"عمران خان" همچنین  با بیان اینکه دولت افغانستان بزرگترین مانع صلح است، تصریح کرده بود برای خروج از مانع به وجود آمده در صلح با طالبان بهتر است دولت موقت در افغانستان تشکیل شود.

وزارت خارجه افغانستان تاکید کرد اظهارت نخست وزیر پاکستان مداخله آشکار در امور داخلی افغانستان و احترام نگذاشتن به حاکمیت ملی این کشور است.

در شرایطی عمران خان اتهام به شکست کشاندن گفت وگوهای صلح با طالبان را به دولت افغانستان منتسب کرده است که هیچ دولتی غیر از دولت کابل نمی تواند منافع مردم را این کشور را تشخیص و برای آن تلاش کند.

درخصوص مسئله صلح در افغانستان برغم آنکه باید مدیریت  گفت وگوها با طالبان در اختیار دولت این کشور باشد برخی بازیگران به خصوص آمریکا بدون هماهنگی با دولت کابل، مذاکرات دوجانبه ای را با طالبان آغاز کرده اند. این رویکرد کاخ سفید موجب شده تا برنامه های دولت کابل در برقراری ثبات و صلح در افغانستان ناکام بماند.

 

کلیدواژه