ابراز نگرانی سازمان ملل از بی جا شدن هزاران غیر نظامی در ولایت کنر
(last modified 1398-01-21T11:24:06+00:00 )
حمل 21, 1398 15:54 Asia/Kabul
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بی جا شدن هزاران غیر نظامی در ولایت کنر

سازمان ملل از بی جا شدن هزاران تن افراد ملکی در ولسوالی چپه دره ولایت کنر ناشی از درگیری های مسلحانه بین داعش و طالبان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، ایان ریدلی مسئول اداره بشری سازمان ملل، بعد از سفرش به ولایت کنر در یک نشست خبری در شهر جلال اباد گفت برای ارزیابی وضیعت افراد بی جا شده ی ملکی در درگیری های مسلحانه بین گروه های داعش وطالبان در ولسوالی چپه دره ای ولایت کنر به شهر اسد اباد مرکز ان ولایت سفر کرده است.

 وی گفت بر اساس معلوماتی که به وی ارائه شده بیست وسه هزار تن افراد ملکی شامل زنان وکودکان  در نتیجه ی درگیری های مسلحانه بین گروه داعش وطالبان در ولسوالی چپه دره مجبور به ترک خانه هایشان شده وبه مناطق دیگر کوچ کرده اند.

ایان ریدلی وضیعت این افراد بی جا شده را فاجعه بار خواند و افزود که تا کنون به انها کمکهای لازم بشری نرسیده  و در وضعیت بسیار بدی زندگی می کنند.  وی که در راس اداره هماهنگ کننده کمکهای بشری قرار دارد از سازمان ملل و حکومت افغانستان خواست تا هر چه زودتر به این مردم رسیدگی نماید .

درگیری بین گروه های داعش و طالبان از مدت نزدیک به یکماه به اینطرف در ولسوالی کوهستانی چپه دره ی ولایت کنر اغاز شده که هنوز هم به شکل وقفوی جریان دارد.

  اداره ولایت کنر قبلا گفته بود که حدود چهارده هزار خانواده در نتیجه ی این درگیری ها خانه هایشان را ترک کرده اند.

 

کلیدواژه