حمل 27, 1398 12:25 Asia/Kabul
  • یک خودروی مسافربری در هرات طعمه سیل شد

سخنگوی والی هرات گفت: سرازیر شدن سیلاب‌های گسترده به‌دلیل باران‌های شدید از 3 روز گذشته سبب بروز خسارات هنگفت جانی و مالی به شهروندان شده‌است.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: پس از باران‌های شدید 3 روز گذشته تاکنون در هرات و سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولسوالی‌های ادرسکن، شیندند و اوبه خسارات هنگفت مالی و جانی را به شهروندان در این مناطق وارد کرده است.

وی تاکید کرد: روز گذشته در ولسوالی اوبه هرات نیز به دلیل سرازیر شدن سیلاب‌ها یک خودروی مسافربری فلانکوچ به همراه 17 مسافر خود ناپدید شده است.

فرهاد افزود: پس از اقدام تیم امداد در مسیر ولسوالی اوبه هرات تنها جسد یکی از مسافران این خودروی مسافربری از سیلاب‌ها گرفته شده و تاکنون از سرنوشت دیگر مسافران این خودرو اطلاعاتی در دست نیست. 13 مرد و 4 زن نیز مسافران این خودروی مسافربری بودند.

وی همچنین گفت: همزمان با این رویداد صدها راس دام زنده نیز در سیلاب‌های ولسوالی اوبه تلف شده و هزاران جریب زمین کشاورزی نیز به کلی ازبین رفته است.

فرهاد ادامه داد: عملیات‌های امداد و نجات سیل زده‌گان نیز در این ولسوالی به شدت جریان دارد.

از طرفی دیگر نیز «رحم‌الدین سرورزی» فرماندار ولسوالی اوبه هرات نیز تاکید کرد که جاری شدن سیلاب‌ها در این ولسوالی صدمات گسترده انسانی و مالی را به بار آورده و در منطقه دهگاهی این ولسوالی نیز خودروی مسافربری فلانکوچ بر اثر شدت سیلاب‌ها ناپدید شده است و تاکنون هیچ اثری از مسافران آن نیست.

«حکمت‌الله حکمت» فرماندار ولسوالی شیندند هرات نیز گفت: با سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولسوالی شیندند هرات شاهراه هرات – قندهار مسدود شده و سبب شده است تا ده‌ها خودروی مسافربری نیز نتوانند تا به هرات و یا قندهار سفر نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل شدت سیلاب‌ها این شاهراه در قسمت شورابک نیز تخریب شده و خسارات فراوانی را به این شاهراه وارد کرده است.

عبدالحکیم تمنا رئیس اداره بهداشت هرات نیز در این مورد گفت: جاری شدن سیلاب‌ها در 24 ساعت گذشته در هرات نیز سبب مصدوم شدن 10 تن و تلف شدن 5 تن از شهروندان شده که زخمی‌های این سیلاب‌ها در مراکز درمانی در ولسوالی‌ها و بیمارستان مرکزی هرات تحت درمان قرار دارند.

سیلاب زدگان در هرات که در منطقه حوض پنبه هرات نیز مستقر هستند تاکید دارند که تمامی امکانات و خانه و کاشانه خود را به‌دلیل سرازیر شدن سیلاب‌ها از دست داده‌اند و در حال حاضر کودکان آنها نیز نیازمند خدمات درمانی و کمک هستند.

آنها از حکومت می‌خواهند تا کمک‌های ضروری در اسرع وقت فرصت صورت گیرد.

به دلیل جاری شدن سیلاب‌ها در هرات صدمات گسترده انسانی و مالی به شهروندان در ولسوالی‌های ادرسکن، شیندند، اوبه و گذره شده است.

مسوولان محلی در هرات نیز تاکید دارند که در ولسوالی گذره هرات نیز صدها خانواده مجبور به ترک منازل مسکونی خود شده‌اند که این خانواده‌ها از سوی تیم‌های امداد رسان و اداره مبارزه با حوادث به محل امن انتقال داده شده و امکانات ضروری نیز به آنها رسانده شده است.

اداره محلی هرات نیز با دستور به تمامی ادارات دولتی بسیج امداد رسانی را به خانواده‌های نیازمند در هرات راه‌اندازی کرده است.

 

 

کلیدواژه