حمل 28, 1398 15:59 Asia/Kabul
  • دیدار فرمانده ناتو در افغانستان با نمایندگان طالبان در قطر

رسانه‌های افغانستان از دیدار فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان با نمایندگان طالبان در قطر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس،بر اساس این گزارش‌ها، «اسکات میلر» در دیدار با برخی رهبران طالبان در قطر از این گروه خواست تا درگیری‌های خود را در افغانستان کاهش دهند.

 این دیدار در حالی صورت گرفته است که طالبان در هفته‌های اخیر حملات خود را بر پایگاه‌های نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان شدت بخشیده است.

به‌طوریکه طی هفته‌های گذشته بر اثر حمله طالبان به بگرام، 4 تروریست آمریکایی کشته شدند. همچنین یک بمب افکن متعلق به ارتش آمریکا نیز در هلمند منهدم شد.

2 روز پیش نیز وزارت خارجه پاکستان از آغاز ششمین دور از مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر خبر داد که پس از آن خلیلزاد این خبر را تکذیب کرد و گفت که وی در واشنگتن به‌سر می‌برد.

خلیلزاد پیش از این 5 بار با نمایندگان طالبان پیرامون صلح افغانستان در قطر نشست و گفتگو کرده است.

طرف‌های مذاکره در آخرین دور این نشست‌ها اعلام کردند که روی خروج تروریست های امریکایی از افغانستان و قطع رابطه طالبان با داعش و القاعده به توافق رسیده‌اند.

به‌نظر می‌رسد آمریکا پس از اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نیروهای این کشور از افغانستان به‌دنبال راهی برای بیرون کشیدن خود از باتلاق افغانستان بوده و با توافق صلح با طالبان در پی آن است که از فشارهای ناشی از تحمیل جنگ در افغانستان بر خود بکاهد.

این نشست‌ها در حالی صورت می‌گیرد که طالبان روز جمعه گذشته آغاز عملیات بهاری خود را تحت نام «الفتح» در افغانستان اعلام کردند.

کلیدواژه