حمل 30, 1398 11:02 Asia/Kabul
  • اشرف غنی: طالبان راهی جز مذاکره مستقیم با دولت افغانستان ندارد

رییس جمهوری افغانستان تاکیدکرد، گروه طالبان برای پایان جنگ و درگیری در این کشور راهی جز مذاکره مستقیم با دولت افغانستان ندارد.

به گزارش رادیو دری ، «محمداشرف غنی»در دیدار با هیات مذاکره کننده اینکشور با گروه طالبان افزود، جنگ افغانستان برنده و بازنده‌ای ندارد از همین رو برقراری صلح در این کشور به نفع تمام طرف‌ها خواهد بود.

رییس جمهوری افغانستان از اعضای هیات مذاکره کننده با گروه طالبان خواست تا درباره تداوم نظام، قانون و تقویت نهادهای دولتی این کشور با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر بحث و تبادل نظر کنند.

این اظهارات در حالیست که نشست مذاکرات صلح افغانستان در قطر بین اعضای گروه طالبان با نمایندگان احزاب، جوامع مدنی و چهره‌های سیاسی و نمایندگان دولت افغانستان به تعویق افتاد.

دلیل به تعویق افتادن  نشست قطر مخالفت گروه طالبان با لیست 250 نفره دولت وحدت ملی افغانستان برای شرکت در این نشست اعلام شد. به همین دلیل سفر هیات دولت افغانستان برای شرکت در نشست سه روزه بین‌الافغانی در قطرکه قرار بود امروز جمعه انجام شود به تعویق افتاد.

نخستین دور از مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان ماه فوریه 2019 در مسکو برگزار شد و قرار است دور دوم این مذاکرات البته با حضور نمایندگانی از دولت افغانستان از 19 تا 21 آوریل به میزبانی قطر برگزار شود.

کلیدواژه