ثور 07, 1398 17:15 Asia/Kabul
  • تاکید اسدالله خالد به برقراری صلح باعزت در افغانستان

سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان، روز شنبه در همایشی با حضور نیروهای یگان ویژه در کابل گفت که نیروهای امنیتی افغانستان صلح باعزت می‌خواهند و از هرگونه تلاش برای آوردن صلح پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «اسدالله خالد»، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان، روز شنبه در همایشی با حضور نیروهای یگان ویژه در کابل گفت که نیروهای امنیتی افغانستان صلح باعزت می‌خواهند و از هرگونه تلاش برای آوردن صلح پشتیبانی می‌کنند.

وی گفت: ما بارها گفته‌ایم که از هر اقدامی که سبب صلح در کشور شود حمایت می‌کنیم، اما صلح باعزت که در آن دستاوردهای 18 سال گذشته و اردوی قهرمان ما حفظ شود.

خالد افزود: صلح به‌زودی در افغانستان برقرار خواهد شد، زیرا نیروهای امنیتی وظیفه دفاع از این کشور در برابر تهدیدات را دارند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع از افغانستان وظیفه ماست و هیچ چیز وجود ندارد که منجر به از بین بردن ارتش ما شود یا منجر به صلح شود که توسط آن‌ها (طالبان) تعریف شده باشد. بلکه صلح از سوی سربازانی تامین خواهد شد که هر روز برای کشور قربانی می‌دهند.

وی از سیاسون کشور خواست تا از مداخله در امور نظامی دست بردارند.

خالد در ادامه گفت: ما از سیاستمداران خواسته‌ایم که در امور ما مداخله نکنند و ما بر اساس قانون افغانستان همچنان متعهد به اجتناب از مداخله در امور آن‌ها هستیم.

وی بر آزادی تمامی سربازان در بند طالبان تاکید کرد.

وزیر دفاع افغانستان همچنین با تکذیب مجهز بودن طالبان به سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته گفت:دشمنان می‌گویند که آن‌ها سلاح‌های لیزری و شب‌بین دار دارند، باور نکنید آنها هیچ چیزی ندارند.

به نوشته طلوع نیوز، وی از همکاری و کمک مأموریت پشتیبانی قاطع در عملیات آزادسازی ۵۳ سرباز کماندو در شهرستان خاص ارزگان ولایت ارزگان قدردانی کرد.

کلیدواژه