درخواست رئیس لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان از طالبان برای پایان جنگ
(last modified 1398-02-09T10:19:11+00:00 )
ثور 09, 1398 14:49 Asia/Kabul
  • درخواست رئیس لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان از طالبان برای پایان جنگ

رئیس لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان از طالبان خواست به جنگ و درگیری در این کشور پایان دهد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، "عبدالرب رسول سیاف" ازرهبران جهادی که از سوی محمد اشرف غنی به این سمت انتخاب شده است روز دوشنبه در آغاز نشست لویه جرگه، طالبان را به صلح دعوت کرد و گفت صلح خواست خدا و رسول اش است وگام برداشتن در این زمینه عبادت است.  

سیاف از نمایندگان احزاب و شخصیت های سیاسی و مذهبی که این نشست را تحریم کرده اند انتقاد کرد و افزود: مردم افغانستان صلح میخواهند و هیچ کسی درمقابل اراده مردم  نمی تواند  خللی  ایجاد کند.

رئیس لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان افزود: آغوش ملت برای طالبان باز است چون مردم از جنگ خسته شده اند و خواهان ان هستند تا صلح و امنیت در این کشور برقرار شود. 

به رغم انتقادات به برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح و تحریم از سوی برخی افراد مطرح افغان، این نشست امروز دوشنبه با حضور سه هزار و 200 نماینده منتخب و بیش از 200 مهمان از سراسر افغانستان در شهر کابل پایتخت افغانستان آغاز شد.

لویَه جَرگه به معنی «گردهمایی بزرگ سران قبایل افغانستان» و بزرگ‌ترین مجمع بزرگان و شخصیت‌های قومی و اجتماعی است و در موارد بحرانی درافغانستان تشکیل می‌شود و در بیشتر موارد از سوی رئیس جمهور فراخوانده شده واعضای آن می‌توانند هم انتخابی وهم انتصابی باشند.

کلیدواژه