ثور 14, 1398 07:21 Asia/Kabul
  •  مقام افغان: دانشجویان افغان سفیران صلح برای ایران هستند

مسوول امور دانشجویی سفارت افغانستان در تهران گفت: جوانان افغان فعال در دانشگاه‌های ایران سفیران صلح و دوستی برای این کشور هستند.

به گزارش رادیو دری بهنقل از ایرنا، «جمال انصاری» مسوول امور دانشجویی سفارت افغانستان در ایران روز جمعه در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی گل سرخ در شهرستان دماوند، شرق تهران، با تاکید بر تقویت روابط فرهنگی میان ایران و افغانستان،افزود: نوزده هزار دانشجوی افغان در ایران مشغول تحصیل هستند و سه نفر از این دانشجویان در آزمون ورودی دانشگاه‌های ایران، موفق به کسب رتبه اول در مقاطع فوق لیسانس و دکتری شدند.
مسئول امور دانشجویی سفارت افغانستان در ایران با بیان اینکه حضور و تحصیل افغان‌ها در ایران فرصت خوبی برای آن‌ها است، افزود:  دانشجویان افغان در ایران نماینده صلح و دوستی دو ملت هستند.
نمایشگاه بین المللی گل سرخ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند 1 تا 3 مه با هدف پیوند بیشتر فرهنگ اسلامی دو ملت ایران و افغانستان برگزار شد.
در این نمایشگاه، تولیدات بخش‌های صنایع دستی، لباس و غذاهای محلی، حوزه فرهنگی، ادبی و اسلامی، موسیقی، عکاسی و تئاتر، خوشنویسی، نقاشی، ورزشی و قلم‌زنی از استان‌های ایران عرضه شد.

کلیدواژه