ثور 16, 1398 16:58 Asia/Kabul

رئیس جمهوری افغانستان در پیامی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان از طالبان خواست تاصلح کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در پیام خود حلول ماه مبارک رمضان را به مردم افغانستان و مسلمانان جهان تبریک گفته واز طالبان خواسته تا به برکت این ماه مقدس صلح و آتش بس کنند.

دراین پیام رئیس جمهوری افغانستان از نیروهای امنیتی خواسته تا در تامین امنیت مردم در این ماه بیشتر از پیش کوشا بوده تا مردم با اطمینان کامل به عبادت بپردازند.

وی همچنین گفته است که نمایندگان مردم در لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح با صدور قطعنامه‌ای، یک نقشه‌ راه و برنامه‌ی عمل را به دولت افغانستان ارائه کردند.

رئیس‌جمهوری افغانستان در این پیام به مردم اطمینان داده است که پس ازاین، قطع‌نامه‌ی لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح بخش بزرگی از سیاست صلح دولت را تشکیل داده و تا تحقق کامل آن، پی‌گیری خواهد شد.  غنی در عین حال گفته است که دولت افغانستان از هر اقدامی در جهت صلح و آشتی استقبال می‌کند.

وی از نیروهای امنیتی نیز خواسته است که در جریان ماه مبارک رمضان به حفاظت از مردم توجه کرده و زمینه را برای عبادت آن‌ها در یک فضای امن و آرام مساعد سازند.

 غنی در حالی از طالبان خواسته است که به تقاضای صلح و آشتی مردم افغانستان احترام بگذارند که این گروه پیش ازاین درخواست آتش‌بس از سوی حکومت و نمایندگان لویه‌جرگه را رد کرده است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان قریشی از کابل موجود است.

کلیدواژه