ادامه تنش و درگیری در مجلس نمایندگان افغانستان
(last modified 1398-02-30T10:05:27+00:00 )
ثور 30, 1398 14:35 Asia/Kabul
  • ادامه تنش و درگیری در مجلس نمایندگان افغانستان

تنش و درگیری بین اعضای مجلس نمایندگان افغانستان برای تصدی کرسی ریاست مجلس وارد سومین روز خود شد.

 «عبدالروف انعامی» عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت: در درگیری فیزیکی که بین طرفداران «کمال ناصر اصولی» با نیروهای امنیتی صورت گرفت، پنج نیروی امنیتی زخمی و راهی بیمارستان شدند.

با وجود تعطیلی مجلس نمایندگان افغانستان و درخواست «میر رحمان رحمانی» که بیشترین رای را برای ریاست مجلس این کشور کسب کرده است از نیروهای امنیتی مبنی بر جلوگیری از ورود افراد به مجلس، اما طرفداران «کمال ناصر اصولی»دیگرنماینده مدعی کرسی ریاست وارد صحن مجلس شدند و همین موضوع سبب تنش و درگیری و ضرب و جرح شماری از نیروهای امنیتی شد.

ازسوی دیگر،برخی گزارش ها حاکی از آن است که شماری از نمایندگان مجلس افغانستان به دنبال جمع آوری امضای نمایندگان هستند تا نظرآنان را برای تعیین رییس موقت وپس ازآن برگزاری انتخابات مجدد ریاست مجلس نمایندگان جلب کنند.

طرفداران رحمانی تاکید کرده اند وی با کسب 123 رای، حد نصاب لازم را برای احراز کرسی ریاست مجلس به دست آورده است اما طرفداران "کمال ناصراصولی" که تنها 50 رای دارد،ادعا می کنند رحمانی نتوانست از مجموع نمایندگان حاضر، پنجاه درصد به علاوه یک رای آنها را به دست آورد.

درنشست دیروز یکشنبه مجلس نمایندگان افغانستان هیاتی 15 نفره به نمایندگی از"میررحمان رحمانی"،"کمال ناصر اصولی" و نمایندگان بی طرف مجلس تشکیل شد تا راه حلی را برای خروج از بن بست اختلاف بر سرکرسی ریاست مجلس این کشور پیدا کند اما نشست این هیات نیز بدون نتیجه پایان یافت.

کلیدواژه