جوزا 04, 1398 14:21 Asia/Kabul
  • اسدالله خالد: عملیات بهاری طالبان شکست خورده است

سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت: عملیات بهاری گروه طالبان «الفتح» با شکست مواجه شده و این گروه نتوانسته به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرپرست وزارت  دفاع افغانستان امروز (شنبه، ۴ جوزا) در مراسم معرفی فرمانده جدید نیروهای ویژه اردوی ملی افغانستان گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با استفاده از تمام قوت و امکانات در دفع حملات طالبان در نقاط مختلف کشور موفق عمل کرده‌اند.

اسدالله خالد همچنین گفت که گروه طالبان نتوانسته در جغرافیای تحت کنترل خود تغییر بیاورد، در حالی که این گروه در گذشته شماری از شهرها را ساقط کرده بود.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان در بخشی از سخنانش به سقوط برخی از پاسگاه‌های نیروهای امنیتی از سوی طالبان اشاره کرد و گفت که سقوط این پاسگاه‌ها دایمی نبوده و نیروهای امنیتی توانسته‌اند در اولین فرصت کنترل آن‌ها را دوباره به‌دست بگیرند.

خالد افزود که اولویت وزارت دفاع مراقبت از نیروهای امنیتی و حل مشکلات آنان است و انتصاب‌های اخیر در رهبری نیروهای امنیتی نیز براساس شایستگی صورت گرفته است.

در همین حال فرید احمدی، فرمانده جدید نیروهای ویژه اردوی ملی افغانستان نیز گفت که او برای تأمین امنیت و کاهش تلفات نیروهای امنیتی عملیات‌های ویژه را افزایش خواهد داد. به گفته‌ وی، اطمینان از تأمین امنیت انتخابات آینده نیز در برنامه‌های کاری‌اش قرار دارد.

 احمدی همچنان گفت که نیروهای دفاعی کشور حالت تهاجمی خواهند گرفت. او از گروه طالبان نیز خواست که دست از جنگ و خشونت بردارد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که طالبان عملیات بهاری خود را تحت عنوان الفتح اعلام کرده و این موضوع با واکنش تند داخلی و خارجی مواجه شده است. 

کلیدواژه