عبدالله: اختیارات ریاست جمهوری بعد از اول جوزا محدود شود
(last modified 1398-03-06T08:01:25+00:00 )
جوزا 06, 1398 12:31 Asia/Kabul
  • عبدالله: اختیارات ریاست جمهوری بعد از اول جوزا محدود شود

رییس اجراییه افغانستان گفت: صلاحیت‌های رئیس جمهور باید بعد از اتمام قانون آن یعنی از اول جوزا باید تغییر کند.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس، «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در واکنش به انتصابات جدید از سوی رهبری حکومت می‌گوید که این منصوبات جنبه سیاسی داشته و خجالت‌آور است.

عبدالله امروز دوشنبه (6 جوزا) در نشست شورای وزیران از انتصابات جدید رهبری حکومت سخت انتقاد کرده و گفت که جلو این گونه انتصابات باید گرفته شود.

وی انتصابات جدید در سطح وزیران را تصیم سیاسی خوانده و گفت: طی چهار ماه عمر باقی مانده حکومت وحدت ملی، وزیر جدیدالتقرر نمی‌تواند حتی با اداره خود آشنایی پیدا کند چطور ما از آنها انتظار ارایه خدمات به مردم را داشته باشیم.

در یک هفته گذشته، شماری از مقام‌های حکومتی برکنار و افراد جدید از سوی رهبری حکومت به جای آنان معرفی شده است.

عبدالله یادآور شد: وزیرانی که با ما کار کرده و تجربه بدست آورده‌اند حق دارند که مورد چنین قضاوت قرار نگیرند و ما باید روش کاری و انسانی را در نظر گرفته حداقل قبل از برکناری با آنها صحبت کنیم.

رییس اجراییه بر محدود شدن صلاحیت‌های رییس  جمهور بعد از اول جوزا نیز تاکیده کرده گفت:طرز رفتار حکومت بعد از اول جوزا باید متفاوت باشد و نباید از امکانات دولتی در کمپین انتخاباتی استفاده شود.

پیش از این، اعضای شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز دوره کاری حکومت وحدت ملی را مطابق به قانون اساسی کشور پایان یافته دانسته از آنچه که سوء‌استفاده از امکانات دولتی برای کمپین انتخاباتی خوانده‌‌اند انتقاد کرده‌اند و خواهان ایجاد حکومت سرپرست شدند.

کلیدواژه