برگزاری همایش "امام خمینی و روز قدس" در کابل
(last modified 1398-03-09T07:52:49+00:00 )
جوزا 09, 1398 12:22 Asia/Kabul
  • برگزاری همایش

علما و فرهنگیان افغانستان در ­همایش "امام خمینی (ره) و روز قدس"،  نقش امام خمینی (ره) را در حمایت از نهضت های آزادیبخش جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین حائز اهمیت دانستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سخنرانان همایش در کابل اعلام کردند: امام خمینی (ره) با نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام "روزجهانی  قدس" گام مهمی را جهت حمایت امت اسلامی از خواسته های برحق مردم فلسطین برداشت.

"اسود بلال" استاد حوزه و از سخنرانان این همایش گفت: امام خمینی (ره) به رغم مخالفت قدرت های استعماری، نظام اسلامی ایجاد کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) بدون تکیه به شرق و غرب و با حفظ استقلال، نظام جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری کرد که این یک الگوی مناسب برای امت اسلامی و جامعه بشری است.

"عظیمی" استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم گفت: امام راحل با برافراشتن پرچم آزادی خواهی و عدالت خواهی، مستضعفان و آزادی خواهان جهان را برای حق طلبی امیدوار کرد.

وی با اشاره به جنگ و خشونت در سرزمین های اسلامی افزود: پشت پرده همه این درگیری ها و جنگ ها رژیم اشغالگر قدس قرار دارد و متاسفانه قدرت های بزرگ جهان نیز بازیچه رژیم صهیونستی شده اند.

کلیدواژه