انقاد کارشناسان امور از کارکرد والی هرات‎
(last modified 1398-03-09T12:25:56+00:00 )
جوزا 09, 1398 16:55 Asia/Kabul

کارشناسان امور با بیان اینکه ولایت هرات در غرب افغانستان از لحاظ جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی مهمترین ولایت کشور محسوب میشود، از عدم انجام وعده های والی هرات انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،فعالان مدنی در هرات با تاکید بر اینکه هرگاهی مسئولان رده بالای دولتی در این ولایتی مقرر میشوند برای مردم وعده هایی میدهند که به هیچ یک از آنها عمل نمیکنند.

کنشگران مدنی از کارکرد «عبدالقیوم رحیمی» والی هرات در 4 ماه گذشته انتقاد کردند و گفته اند: در این مدت کارهای آنچنانی برای بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و امنیتی هرات انجام نشده است.

دفتر والی هرات اما این اظهارات کارشناسان امور را دور از واقعیت دانسته و گفته است: در مدت 4 ماه که از تقرر عبدالقیوم رحیمی به صفت والی هرات میگذرد کارهایی زیادی در بخش های مختلف انجام شده است.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات گفت: آقای رحیمی در دوره ماموریتش تا کنون سفرهای متعددی به ولسوالی های مختلف هرات از جمله مناطق ناامن این ولایت داشته و از نزدیک مشکلات مردم را بررسی و برای حل آنان به مسئولان هدایت داده است.

این مقام محلی هم چنان تصریح کرد: والی هرات برای رساندن صدای مردم و انعکاس مشکلات آنان برای مقامهای دولت در کابل 8 بار هم به مرکز کشور سفر کرده و با وزرا و روسای مربوطه دیدار داشته است.

از دید آگاهان امور اما تنها سفر کردن و بازدید از ولسوالی ها دردی از مردم هرات را درمان نکرده است.

«جواد عمید» فعال مدنی در هرات که پرونده کاری والی هرات را بررسی کرده بر این باور است که باید مسئولان محلی گام های عملی را برای رفع مشکلات مردم بردارند.

وی سفرهای والی هرات به روستاها و ولسوالی های پرنفوس این ولایت را سفرهای کاری برای کمک به مردم نمیداند.

«عبدالقادر کامل» کارشناس امور در هرات نیز نگاهی نقادانه به کارکرد والی هرات دارد و میگوید: طی مدت کاری این مقام دولتی بارها مردم شهر و ولسوالی های هرات به نسبت ناهنجاری های موجود مقابل دفتر کار والی هرات تجمع کرده و خواستار رفع این چالش ها شدند.
کامل، نگاهی به خیمه های تحصن ساکنان ولسوالی های شرقی هرات داشت که در روزهای گرم و طاقت فرسا به دلیل اجرایی نشدن وعده های والی هرات برپا شده و صدای اعتراضاشان را بالا کرده اند.

این کارشناس هراتی نیز سفرهای بی نتیجه والی هرات را جز مصارف گزاف و بی باوری در بین مردم چیز دیگری نمیداند.

با این وجود اما شورای ولایتی هرات که مسئولیت نظارت بر کارکرد مقامهای محلی را نیز بر عهده دارد بر این نظر است که ماه های آینده نشان خواهد داد که تلاش های والی هرات چقدر نتیجه بخش بوده است.

«کامران علی زایی» رییس این شورا تاکید دارد باید شهروندان صبر داشته باشند و از مسئولان محلی نیز خواست تا به وعده هایشان برای بهبود اوضاع در هرات عمل کنند.

با این حال شماری از شهروندان هرات میگویند: مردم انتظار داشتند که والی این ولایت برای ایجاد حکومتداری خوب، دسترسی مردم به خدمات بهتر، تامین امنیت و رفاه اجتماعی برنامه های بهتری را روی دست میگرفت.

کلیدواژه