جوزا 15, 1398 17:16 Asia/Kabul
  • وزارت داخله افغانستان از برنامه جدید برای کاهش تلفات پلیس خبر داد

وزارت داخله افغانستان اعلام کرد که برنامه جدیدی را برای کاهش تلفات نیروهای پلیس این کشور تدوین کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ هرچند با افزایش تلاش‌های صلح، تلفات نیروهای امنیتی افغانستان از جمله پلیس درجنگ نگران کننده است، اما وزارت داخله افغانستان از برنامه‌های جدید برای کاهش این تلفات خبر داده است.

«خوشحال سادات»، معاون امنیتی کشور افغانستان در این رابطه گفت: بیشترین تلفات را در میان نیروهای امنیتی پلیس دارند و برای کاهش این تلفات نیروهای پلیس به جای ماندن درپاسگاه‌ها باید به گشت زنی‌ بیشتر در سطح شهر بپردازند.

خوشحال سادات می‌گوید:« چندین عنصر علت افزایش تلفات است که این موضوع باید تغییر کند، نیروهای پلیس بیشتر در پاسگاه قرار داشته که نسبت به حملات طالبان آسیب پذیر هستند و باید این نیروها به جای ماندن در پاسگاه به گشت زنی مشغول شوند.

وی یادآور شد: فرماندهان پلیس چندین ولایت تغییر کرده اما برای اصلاحات در صفوف پلیس نیاز به زمان بیشتری داریم. 

ازسوی دیگر اسدالله خالد، وزیر وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید که نیروهای ویژه اردوی ملی هرشب سرگرم عملیات دربرابر تروریستها هستند و نقش مهمی در مقابله با طالبان دارند.

همچنین فرمانده نظامیان خارجی در افغانستان در این رابطه و در مراسم عیدفطر گفت: اراده مردم افغانستان کاهش خشونت‌ها دراین کشور است.

میلر گفت:« همانگونه که ما به استقبال از عید آمده‌ایم، فکرمی‌کنم که این وقت خوب است تا اراده مردم افغانستان بازتاب داده شود.اراده مردم کاهش این خشونت‌ها است.ما نیز برای برقراری صلح در افغانستان تلاش می کنیم.»

کلیدواژه