جوزا 18, 1398 12:30 Asia/Kabul
  • کشته شدن 14 نیروی خیزش مردمی در  ولایت غور

مسئولان شورای ولایتی غور در غرب افغانستان ضمن ابراز نگرانی از وخیم تر شدن اوضاع امنیتی در این ولایت از کشته شدن 14 نیروی خیزش مردمی در پی حمله طالبان مسلح در ولسوالی دولتیار این ولایت، خبر دادند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «فضل الحق احسان» رئیس شورای ولایتی غورگفتشب گذشته ده ها تن از طالبان مسلح نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی دولتیار این ولایت را که مسئولیت تامین امنیت منطقه را دارند و همکار نیروهای دولتی هستند، را مورد حمله قرار داده و تلفات سنگینی را بر این نیروها وارد کرده‌اند.

احسان با اشاره بر اینکه طالبان مسلح برای چندمین بار در یک ماه گذشته اینگونه حملات خونینی را سازماندهی کرده اند، تصریح کرد، به دنبال این درگیری که در منطقه “پشت نور” دولتیار رخداده، ۱۴ تن از نیروهای خیزش مردمی جان باختند و تعدادی هم زخمی شدند.

رئیس شورای ولایتی غور در خصوص وارد شدن تلفات و خساراتی به افراد وابسته به گروه طالبان نیز اظهار نظر کرد اما گفت، از آمار دقیق آن اطلاعی در دست نیست.

دو روز است که این درگیری‌ها بین طالبان و نیروهای دولتی با حمایت نیروهای خیزش مردمی در مناطق “سومک” و “پشت نور” دولتیار غور شدت گرفته و بیشتر از هر زمان دیگری نگرانی هایی را در بین مردم و مسئولان بوجود آورده است.

در خلال این درگیری های خونبار «فواد اندرابی»، یک تن از فرماندهان سرشناس ارتش در غرب کشور، همراه با چند تن دیگر از همقطارانش نیز کشته شده است.

برخی ها بر این باورند که تا هنوز مشخص نیست که این فرمانده نیروهای ارتش که مسئولیت حفاظت از «سد سلما» در ولسوالی چشت ولایت هرات را نیز بر عهده داشت توسط چه کسانی بقتل رسیده است.

به دنبال افزایش این زد و خوردها و کشته شدن مشکوک «اندرابی» نورالله قادری، فرمانده پایگاه ارتش غرب کشور هم امروز به ولایت غور سفر کرده است.

«عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور کشته شدن فرمانده کندک سوم ارتش 207 ظفر را در ولایت غور تایید میکند.

این مقیم محلی در ولایت کوهستانی غور نیز به نگرانی های شهروندان در خصوص چگونگی کشته شدن اندرابی در نبردهای ولسوالی دولتیار نگاهی داشت و تصریح کرد، به همین منظور مقامهای ارتش به ولایت غور سفر کردند و جدا این مسئله پیگیری خواهد شد.

کاربران صفحات اجتماعی پس از کشته شدن اندرابی در نبردهای ولایت غور به نقل از منابعی که از افشای نامشان خود داری کرده اند، تاکید کردند، این فرمانده ارتش در تیر اندازی بالگردهای نیروهای دولتی به قتل رسیده است.

ادعایی که تا هنوز از سوی هیچ مقام دولتی و امنیتی در غرب افغانستان تایید نشده است.

کلیدواژه