آغاز پروسه ثبت نام رای دهند گان در ولایت ننگرهار
(last modified 1398-03-18T11:45:01+00:00 )
جوزا 18, 1398 16:15 Asia/Kabul
  • آغاز پروسه ثبت نام رای دهند گان در ولایت ننگرهار

مسئول دفتر ساحوي کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت ننگرهار گفت در ولایت ننگرهار ۲۸ مرکز ثبت نام در نظر گرفته شده که شش مرکز ان در شهر جلال اباد می باشد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، ذبیح اله وگړی کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت ننگرهار گفت این ثبت نام که بتاریخ ۱۸ برج جوزا اغاز گردید تا هشتم برج سرطان ادامه خواهد داشت.

  به گفته ی ذبیح اله وگړی برای تمامی ولسوالیها مواد مورد نیاز پروسه ثبت نام از قبل فرستاده شده اما در ولسوالی شیرزاد به نسبت نا امنی این پروسه عملی نخواهد شد.

  به گفته ی وی در هر ولسوالی یک مرکز در نظر گرفته شده که در ان محل ثبت نام زنان جدا گانه در نظر گرفته شده و کارمندان زن نیز از قبل  در این محلات گماشته شده است.

مسئول دفتر ساحوی کمیسون مستقل انتخابات ولایت ننگرهار گفت در این ولایت در هنگام انتخابات ولسی جرگه نهصد هزار نفر واجد شرایط رای دهی ثبت نام کرده بود .

به گفته ی موصوف در این دوره ثبت نام تقویتی کسانی که تا ماه میزان سن هجده سالگی را تکمیل می نماید ،کسانی که از مهاجرت به کشور باز گشته اند ویا هم کسانی که در شناسنامه های شان مشکلات تخنیکی وجود داشت می توانند ثبت نام کنند.

در این حال شاه محمود میاخیل والی ننگرهار گفت به همه مسئولان ملکی و نظامی دستور داده است تا از مداخله در امور انتخابات خود داری نموده بی طرفی کمیسیون انتخابات را حفظ نموده و از اینکه انتخابات یک پروسه ملی است با ان همکاری نمایند.

والی ننگرهار همچنین از مردم خواست تا دراین پروسه ملی سهیم شده و کسانی  که واجد شرایط رای دهی هستند و از ثبت نام باز مانده اند  انها را به مراکز ثبت نام بفرستند.

 

کلیدواژه