تلاش برای افزایش ارائه خدمات به مهاجران افغانستانی مقیم ایران
(last modified 1398-03-20T10:03:19+00:00 )
جوزا 20, 1398 14:33 Asia/Kabul
  • تلاش برای افزایش ارائه خدمات به مهاجران افغانستانی مقیم ایران

مدیرکل امور اتباع وزارت داخله ایران گفت: بیش از ۴۰ سال افتخار میزبانی اتباع افغانستان را داریم و برای ارائه خدمات به این اتباع تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایرنا،مهدی محمودی مدیر کل اتباع خارجی وزارت داخله ایران نیز گفت:بیش از چهاردهه است که ایران مانند سایر کشورها، پذیرای مهاجران افغانستانی و اتباع سایر کشورها است و با توجه به حضور تعداد کثیری از اتباع افغان باید با کمک سازمان‌های دولتی و مردم نهاد، برنامه ریزی مناسبی برای ارائه خدمات ارائه شود.

رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هم از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای ساماندهی پناهندگان قدردانی کرد .

ایو فریسن رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز دوشنبه در دیدار با مهدی محمودی مدیر کل اتباع خارجی وزارت کشورایران گفت: در حادثه وقوع سیل شاهد حمایت ایران از اتباع افغان مانند شهروندان ایرانی بودیم.

رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با اشاره به تصویب پیمان جهانی پناهندگان در مجمع عمومی سازمان ملل و سپاسگزاری از نقش مثبت ایران در این پیمان، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت استفاده کرد و سرمایه گذاری کنیم تا فشار کمتری به کشورهای میزبان وارد شود.

فریسن افزود: هفته آینده جلساتی چهارجانبه میان ایران، افغانستان، پاکستان و کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم راه حل های جهانی، منطقه‌ای و ملی را پیگیری کنیم.

مهدی محمودی مدیر کل اتباع خارجی وزارت کشورایران نیز گفت:بیش از چهاردهه است که ایران مانند سایر کشورها، پذیرای مهاجران افغانستانی و اتباع سایر کشورها است و با توجه به حضور تعداد کثیری از اتباع افغان باید با کمک سازمان‌های دولتی و مردم نهاد، برنامه ریزی مناسبی برای ارائه خدمات ارائه شود.

کلیدواژه