66 سفر مقامات نظامی افغانستان و ناتو به فراه / کشته و زخمی طالبان در 48 ساعت گذشته
(last modified 1398-03-21T05:25:38+00:00 )
جوزا 21, 1398 09:55 Asia/Kabul

همزمان با سفر وزیر دفاع و معین ارشد امنیتی وزارت داخله و «جان اسکات میلر» قوماندان نیروهای حمایت قاطع به ولایت فراه در غرب افغانستان مسئولان محلی در این ولایت از تشدید عملیات های زمینی و هوایی علیه افراد مسلح وابسته به گروه طالبان خبر میدهند.

«محب الله محب» سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت فراه در گفت و گو با رادیودری از کشته و زخمی شدن 66 تن از نیروهای مسلح مخالف دولت در نبردهای 48 ساعت گذشته خبر داده تاکید کرد: طالبان در این ولایت شکست سنگینی را متحمل شده و توان رویارویی مسلحانه از آنان گرفته شده است.

این مقام امنیتی در فراه با بیان اینکه نیروهای امنیتی افغان و سربازان خارجی مستقر در این ولایت عملیاتی را به هدف پاکسازی قریه “رج” در مرکز این ولایت راه اندازی کرده اند، خاطرنشان کرد: این عملیات نظامی از زمین و هوا بر علیه مواضع نیروهای طالبان آغاز شده و تا کنون 12 تن از تنفگداران طالبان کشته و 4 فرد دیگر از این افراد زخمی شدند.

سخنگوی پلیس فراه با اشاره بر اینکه سفر مسئولان ارشد امنیتی و دفاعی به ولایت فراه نشان دهنده عزم دولت افغانستان به منظور سرکوب افراد مسلحی است که علیه دولت و مردم میجنگند، تصریح کرد: در این نبردها به نیروهای امنیتی آسیبی وارد نشده است.

محب افزود: عملیات روستای «رج» در حال حاضر جریان دارد و قرار است تا پاکسازی کامل این قریه از وجود مخالفان مسلح دولت، ادامه داشته باشد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان  محمدی موجود است.

کلیدواژه