محاکمه عامل انتشار اسناد محرمانه ارتش استرالیا در افغانستان
(last modified 1398-03-24T05:39:06+00:00 )
جوزا 24, 1398 10:09 Asia/Kabul
  • محاکمه عامل انتشار اسناد محرمانه ارتش استرالیا در افغانستان

دادگاه فدرال استرالیا «دیوید ویلیام مک براید» وکیل سابق ارتش این کشور را به دلیل نشر اسناد محرمانه نقش نظامیان استرالیایی در کشتار مردم بی گناه افغانستان، محاکمه کرد .

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، « دیوید مک براید » 55 ساله امروز ( جمعه ) در نخستین جلسه دادگاه خود ، به دلیل  افشای اسناد محرمانه نقش ارتش استرالیا در کشتار غیرنظامیان در افغانستان حضور یافت.

 10 روز پیش نیز در پی افشای کشتار کودکان افغانستانی از طرف رادیو و تلویزیون ملی استرالیا (ای‌بی‌سی) ، نیروهای پلیس این کشور به ساختمان این شبکه در شهر سیدنی حمله کردند.

اتحادیه روزنامه نگاران استرالیا این اقدام پلیس را بر خلاف آزادی بیان و آزادی فعالیت‌های رسانه‌ای در این کشور دانست و اعلام کرد که در کنار خبرنگاران این رسانه باقی خواهد ماند.

شبکه «ای‌بی‌سی » درسال ۲۰۱۷،با دست یابی به اسناد دولتی استرالیا در برنامه‌ای تلویزیونی ،کشتار کودکان و غیر نظامیان  افغان  را از طرف  نیرو‌های ویژه استرالیا ، فاش کرد .

استرالیا به عنوان متحد آمریکادر 18 سال گذشته درجنگ و تجاوزنظامی ضد افغانستان وکشتار مردم این کشور مشارکت داشت ودرحال حاضر حدود 300 نفرازنظامیان  ارتش استرالیا در افغانستان حضور دارند.

کلیدواژه