جوزا 25, 1398 15:16 Asia/Kabul
  • اعتراض بزرگان قومی به کشتار غیرنظامیان افغان توسط نیروهای آمریکایی

بزرگان اقوام در جنوب شرق افغانستان اعلام کردند، حملات هوایی آمریکا در مناطق مختلف افغانستان تشدید شده و طی این مدت تنها غیرنظامیان هدف قرار گرفته اند.

به گزارش روزشنبه خبرگزاری تسنیم، بزرگان اقوام در ولایت «پکتیکا» تصریح کردند،از20 روزپیش حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در شهرستان «گومل» ولایت پکتیکا افزایش یافته است.

به گفته این بزرگان قومی، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی،غیرنظامیان افغان ازجمله دانش آموزان و حتی کارمندان دولتی در این شهرستان را هدف قرار داده اند.

بزرگان اقوام پکتیکا تاکید کردند، مردم شهرستان گومل از ترس حملات هوایی از منازل بیرون نمی‌روند، حتی در برخی مناطق با خطر کمبود مواد غذایی روبرو هستند.

آنها با تجمع برابر ساختمان ولایتی در شهر «شرنه» مرکز پکتیکا توقف حملات هوایی آمریکا به غیرنظامیان را خواستار شدند.

بزرگان اقوام پکتیکا از دولت افغانستان نیز درخواست کردند تا هرچه سریعتربرای جلوگیری ازکشتار غیرنظامیان ازسوی نیروهای آمریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)در این ولایت اقدام کند.

حملات هوایی آمریکا به اهداف غیرنظامی درشرق افغانستان درچند ماه اخیر صد‌ها غیرنظامی از جمله زنان وکودکان را به کام مرگ کشانده است.

پارلمان و سنای افغانستان نیز بارها از تشدید حملات آمریکا به اهداف غیرنظامی انتقاد کرده‌اند اما با وجود این اعتراضات حملات هوایی آمریکا متوقف نشده است.

کلیدواژه