درگیری رئیس شورای ولایتی هرات با دیگر اعضای این شورا
(last modified 1398-03-26T03:38:39+00:00 )
جوزا 26, 1398 08:08 Asia/Kabul

والی هرات گفت: پس از بروز تنش‌های منجر به شلیک‌های هوایی از سوی محافظان اعضای شورای ولایتی هرات با وساطت وی این موضوع پایان یافت اما تحقیقات برای بازداشت عاملان این رویداد جریان دارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«عبدالقیوم رحیمی» والی هرات گفت: حوالی ظهر امروز درگیری میان اعضای شورای ولایتی هرات منجر به شلیک‌های پی‌ در پی هوایی شد که با وساطت اداره محلی هرات، رئیس امنیت ملی و فرمانده ارتش در حوزه غرب این تنش‌ها پایان یافت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمام اعضای شورای ولایتی و رئیس این شورا همراه با محافظان خود تا تحقیقات جدی نیروهای امنیتی برای بازداشت عاملان اصلی این درگیری به منازل خود رفته‌اند.

رحیمی افزود: پس از تحقیقات و روشن شدن موضوع هر شخصی که مقصر اصلی تنش‌ها باشد بازداشت و به مراجع عدلی و قضایی سپرده خواهد شد.

از طرفی دیگر توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات نیز تاکید کرد که درگیری به میان آمده در این شورا تنها از جدال و گفت‌وگوهای تند میان محافظان شورای ولایتی هرات ایجاد شده و در این رویداد هیچ یک از اعضا مقصر نیست.

وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی باید افرادی که از وظیفه خود سوء استفاده می‌کنند بازداشت و به مراجع عدلی و قضایی معرفی کند.

تنش‌ها میان اعضای شورای ولایتی و رئیس این شورا از ماه‌هاست که جریان دارد و دیروز برای اولین بار این تنش‌ها به استفاده از سلاح سرد در مقابل یکدیگر رسیده است.

والی هرات تاکید کرد که پس از دو روز دیگر تحقیقات اساسی ارگان‌های کشفی و تحقیقاتی به پایان می‌رسد و هر شخصی از اعضای شورای ولایتی که مقصر این تنش‌های شدید باشد بازداشت خواهد شد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات موجود است.

کلیدواژه