شهرداری کابل صاحب واحد نظامی شد
(last modified 1398-04-03T05:55:08+00:00 )
سرطان 03, 1398 10:25 Asia/Kabul
  • شهرداری کابل صاحب واحد نظامی شد

شهرداری کابل، پایتخت افغانستان برای اولین بار صاحب یک واحد نظامی شد.

 براساس تفاهمنامه امضاشده میان وزارت کشور افغانستان و شهرداری کابل، نیروی نظامی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی و غصب زمین در کابل ایجاد شده است.

مسعود اندرابی وزیر کشور افغانستان در مراسم امضای این تفاهمنامه روز یکشنبه، (دوم سرطان) گفت که این واحد نظامی همچنین برای استرداد زمین‌های غصب شده، جلوگیری از تخلفات شهری و اجرای قانون با شهرداری کابل همکاری خواهد کرد.

وی گفت: با امضای این تفاهمنامه صلاحیت استفاده از ۴۰۹ سرباز و افسر پلیس افغانستان به شهرداری کابل منتقل شده و این نیروها در ساختار فرماندهی پلیس کابل زیر نظر شهرداری کابل و تحت امر این نهاد فعالیت خواهند کرد.

انداربی تاکید کرد که بعد از مشخص شدن وظایف این نیروها، آنان توسط شهرداری کابل رهبری می‌شود و وزارت کشور فقط مسئولیت تامین امکانات این نیروها را به عهده خواهد داشت و در فعالیت آنان دخالت نخواهد کرد.

به نوشته بی بی سی، احمد ذکی سرفراز، شهردار کابل می‌گوید "خودسری در شهر کابل به اوج خود رسیده" و برای حل این مشکل به کارگیری یک واحد از نیروهای پلیس در چارچوب جدید شهرداری کابل گنجانیده شده است.

وی تاکید کرد: شهرداری کابل در صورت نیاز برای مقابله با لابی گری و افراد صاحب قدرت می‌تواند خواستار نیروهای بیشتر شود که وزارت کشور و واحدهای پلیس در این راستا کمک خواهند کرد.

کلیدواژه