سرطان 06, 1398 11:35 Asia/Kabul
  • استقبال از رییس جمهوری افغانستان در اسلام آباد

رییس جمهوری افغانستان به دعوت نخست وزیر پاکستان در صدر یک هیات عالی رتبه صبح روز پنج شنبه وارد "اسلام آباد" پایتخت این کشور شد و مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ، سفر « محمد اشرف غنی» به پاکستان  دو روزه و  قرار است در این مدت با «عارف علوی» همتای پاکستانی خود و همچنین «عمران خان» نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کند.

"عبدالرزاق داوود" مشاور بازرگانی نخست وزیر پاکستان در فرودگاه "نور خان" اسلام آباد از رئیس جمهور افغانستان استقبال کرد. 

گفت وگو درباره گسترش روابط سیاسی و اقتصادی، بحث های مربوط به امنیت به ویژه در مناطق مرزی دو کشور، مبارزه با تروریسم، روند مذاکرات صلح در افغانستان و موضوع بازگشت آوارگان افغانستانی از پاکستان از جمله مهم ترین محورهای دیدار اشرف غنی با مقامات پاکستان خواهد بود.

همچنین قراراست فردا (جمعه) یک نشست تجاری میان افغانستان و پاکستان با حضور «محمد اشرف غنی »رییس جمهوری افغانستان در شهر «لاهور» پاکستان برگزار شود.

برغم اعلام های مکرر مقامات پاکستانی مبنی بر تغییر سیاست اسلام آباد در قبال افغانستان ، کابل همچنان نسبت به نیت پاکستان در قبال افغانستان بدبین است.‌

پاکستان و افغانستان بر سر مسایلی از جمله خط فرضی «دیورند » و احداث پاسگاه های مرزی هم اختلاف دارند و یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.

کلیدواژه