درگیری در ولایت غور با 8 کشته و 22 زخمی
(last modified Sun, 30 Jun 2019 07:54:09 GMT )
سرطان 09, 1398 12:24 Asia/Kabul

در نبردهای 48 ساعت گذشته در بخش هایی از ولایت غور در غرب افغانستان 5 نیروی خیزش مردمی و 3 عضو گروه طالبان کشته شدند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «عبدالبصیر قادری»، عضو شورای ولایتی غور گفت: طالبان مسلح منطقه “گاوکش” از توابع ولسوالی «تولک» و حوالی آن را مورد حمله قرار داده بودند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شد.

وی با بیان اینکه  مناطق «منار، گاوکش و 3 روستای دیگر» در این حملات به دست طالبان سقوط کرده است، خاطرنشان کرد: نبردها در منطقه گاوکش ولسوالی تولک در هفته گذشته آغاز شده بود و تا روز گذشته مقاومت خیزش‌های مردمی محل شکسته نشده بود.

قادری ضمن اینکه از تلفات احتمالی طالبان در نبردهای ولسوالی تولک ابراز بی‌اطلاعی کرد، اظهار داشت: در پی شدت درگیری ها در این مناطق در حدود هزار تن از باشندگان محل از خانه و کاشانه شان آواره شده و در بدترین وضعیت در کوه ها و تپه ها پناه برده اند.

این عضو شورای ولایتی غور همچنین گفت درگیری‌هایی نیز در ولسوالی شهرک به وقوع پیوسته که نیروهای خیزش مردمی و افراد وابسته به گروه طالبان تلفاتی را متحمل شدند.

در همین حال خبرهایی از سوی منابع مردمی در غور حاکی از حملات هوایی نیروهای ارتش در مناطق درگیری است که در نتیجه آن دستکم 2 تن از نیروهای حامی دولت کشته و 22 تن دیگر زخمی شدند.

مقام های شورای ولایتی غور این حمله هوایی ارتش را اشتباهی دانسته اند.

در همین حال «عبدالحی خطیبی»، سخنگوی والی غور می‌گوید  یکی از پاسگاه های نیروهای خیزش مردمی در ولسوالی تولک عقب نشینی تاکتیکی کردند و برای انجام عملیات های نظامی علیه طالبان آماده میشوند.

وی از آمادگی های نیروهای مشترک امنیتی برای سرکوب مخالفان دولت خبر داد و گفت: طالبان در نبردهای ولایت غور هرگز موفق نخواهند شد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه