پمپئو: زمان صلح در افغانستان فرا رسیده است
(last modified 1398-04-13T07:27:42+00:00 )
سرطان 13, 1398 11:57 Asia/Kabul
  • پمپئو: زمان صلح در افغانستان فرا رسیده است

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه زمان صلح در افغانستان فرا رسیده، گفت: آمریکا به صلح در افغانستان متعهد است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه زمان صلح در افغانستان فرا رسیده، گفت: آمریکا به صلح در افغانستان متعهد است. 

پمپئو در صفحه توئیتر خود نوشت: افغانستان شایسته این موضوع است که اقدامات بی‌معنا همانند خشونت اخیر در کابل در این کشور متوقف شود. 

هفته گذشته در اثر حمله طالبان به وزارت دفاع افغانستان بیش از 5 نفر کشته و 160 نفر زخمی شدند، این اتفاق در حالی رخ داد که آمریکا و طالبان در حال مذاکره در قطر بودند.

پمپئو اضافه کرد: همانطور که در سفر هفته گذشته خود به کابل تاکید کردم اکنون زمان صلح در افغانستان فرا رسیده است. 

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: آمریکا به صلح در افغانستان متعهد بوده و آماده کمک به کسانی است که به دنبال یک آینده صلح آمیز در افغانستان هستند. 

این در حالی است که سخنگوی دفتر سیاسی طالبان روز گذشته اعلام کرد که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در مورد صلح در افغانستان ایجاد شده و به زودی سند پیش نویس در این رابطه امضا خواهد شد. 

ترامپ افغانستان را دانشگاه تروریسم دانسته و اعلام کرده است که حتی اگر سربازان آمریکایی از افغانستان خارج شوند یک نیروهای اطلاعاتی بسیار قوی در این کشور به فعالیت خود ادامه خواهند داد. 

طالبان هنوز به این گفته ترامپ واکنش نشان ندادند، اما پیش شرط این گروه برای هرگونه توافق صلح خروج نظامیان تروریست آمریکایی عنوان شده است. 

کلیدواژه