سرطان 19, 1398 18:06 Asia/Kabul
  • تامین نشدن هزینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت ، هنوز هزینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور تامین نشده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،خانم"حوا علم نورستانی"امروز چهارشنبه در یک نشست خبری در کابل از تامین کنندگان هزینه  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواست به تعهدات خود عمل کنند تا کمیسیون مستقل انتخابات بتواند این انتخابات را در زمان معین برگزار کند.

هرچند رییس کیمسیون انتخابات افغانستان نام کشورها و سازمان های تامین کننده هزینه انتخابات ریاست جمهوری را که هنوز به وعده هایشان عمل نکرده اند اعلام نکرد، اما بخش عمده آن را سازمان ملل متحد و کشورهای کمک کننده می پردازند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ششم میزان امسال‏ با رقابت هجده نامزد برگزار شود‏ اما علاوه بر نبود بودجه ، ناامنی مشکل دیگری بر سر راه برگزاری انتخابات است.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود : کارمندان موقتی و دائمی کمیسیون انتخابات افغانستان که در تخلفات و تقلب های انتخابات مجلس در سال گذشته دست داشته اند، ابتدا از کار برکنار می شوند و سپس به نهادهای قضایی معرفی خواهند شد.

خانم نورستانی، فعالیت کارمندان کمیسیون انتخابات به نفع یا ضرر نامزدهای انتخابات مجلس ، بسته ماندن مراکز رای گیری در حوزه کاری هریک از کارمندان ، تاخیر یا نرساندن مواد انتخاباتی به مراکز رای گیری ، گم کردن مواد انتخاباتی قبل و بعد از رای گیری را از مهمترین نمونه های تخلفات انتخاباتی بیست و هشت و بیست و نهم میزان سال گذشته اعلام کرد.

هزینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نزدیک به دویست میلیون دلار بر آورد شده است .

کلیدواژه