سرطان 23, 1398 10:33 Asia/Kabul
  • تاکید بر هماهنگی مجلس و دولت افغانستان  در دیدار غنی با رحمانی

رئیس جمهوری افغانستان روز گذشته با میر رحمان رحمانی رئیس جدید مجلس این کشور دیدار و بر هماهنگی میان قوای سیاسی افغانستان تاکید کرد.

به نوشته ارگ، اشرف غنی ضمن تبریک به انتخاب میر رحمان رحمانی به عنوان رئیس جدید مجلس افغانستان، گفت: مشکلاتی در انتخاب ریاست مجلس به وجود آمد که خوشبختانه با عمل به قانون و دستورالعمل داخلی این موضوع حل شد. 

وی اضافه کرد: در زمان انتخاب رئیس مجلس از تمام ارگان های مربوط و بخصوص دادگاه عالی درخواست کردم در این زمینه بی‌طرفی خود را حفظ کنند.

رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: مجلس باید به وظیفه خود که نظارت از کارهای دولت است، باید با همکاری با قوه مجریه وظیفه خود را انجام دهد. 

از سوی دیگر، «میررحمان رحمانی» رئیس مجلس افغانستان، ضمن تشکر از غنی بابت رعایت اصل تفکیک قوا و تدبیر لازم در زمان انتخاب ریاست مجلس، گفت: امور مجلس در فضایی صمیمی و در همکاری با دولت پیش خواهد رفت. 

وی همچنین بر تفاهم و همکاری میان قوه مجریه و قوه مقننه افغانستان تاکید کرد.

جنجال بر سر ریاست مجلس زمانی آغاز شد که هئیت موقت مجلس افغانستان رحمانی را که تنها یک رای کمتر به دست آورده بود به عنوان رئیس جدید مجلس معرفی کرد، این موضوع برای یکماه مجلس افغانستان را متشنج کرد. 

بعد از رای گیری مجدد میررحمان رحمانی موفق شد با کسب اکثریت آرا کرسی ریاست مجلس را به دست آورد و به عنوان رئیس جدید مجلس افغانستان معرفی شود. 

کلیدواژه