سرطان 23, 1398 11:51 Asia/Kabul
  • تسهیل صدور روادید ایران برای بازرگانان و فعالان فرهنگی افغانستان

معاون امور مجلس وزارت امور خارجه ایران از تسهیل در صدور ویزای این کشور برای فعالان فرهنگی، تجار و بازرگانان افغانستان برای سفر به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جابری انصاری» معاون امور مجلس وزارت امور خارجه  ایران در سفری به شهر هرات باب «مونسه حسن زاده» معاون والی هرات، تجار و بازرگانان این شهر و همچنین فعالان اجتماعی و فرهنگی این شهر به طور جداگانه دیدار و رایزنی کرد.

براساس این گزارش، بازرگانان و تجار هرات در این دیدار از خدمات ارائه شده از سوی کنسولگری ایران بخصوص در بخش صدور روادید تشکر کرده و خواستار تسهیلات بیشتر در این زمینه شدند. 

جابری انصاری در این دیدار به مشترکات فرهنگی، تاریخی، زبانی و دینی میان ایران و افغانستان اشاره کرده و گفت: هرات پایتخت فرهنگی و اقتصادی افغانستان است.

معاون وزیر خارجه ایران اضافه کرد: مهمترین هدف هئیت ایرانی به افغانستان قرار گرفتن در جریان ارائه خدمات کنسولی و صدور ویزا در نمایندگی های ایران در افغانستان و بخصوص کنسولگری ایران در هرات است. 

وی از تسهیل و تسریع در صدور ویزا برای اتباع افغان خبر داد و گفت: کنسولگری ایران روند صدور ویزای برای اتباع افغانستان بخصوص برای تجار و بازرگان و فعالان فرهنگی را تسریع خواهد کرد. 

همچنین در دیدار معاون امور مجلس وزارت خارجه ایران و سرپرست ولایت هرات بر گسترش روابط دوجانبه و مناسبات اقتصادی و همچنین برطرف کردن مشکلات میان دو کشور تاکید شد. 

جابری انصاری در پایان دیدار از هرات از اماکن تاریخی و باستانی این شهر بازدید کرد. 

کلیدواژه