کاروان زائران هرات مورد استقبال خادمان حرم رضوی قرار گرفت
(last modified 1398-04-23T11:21:49+00:00 )
سرطان 23, 1398 15:51 Asia/Kabul
  • کاروان زائران هرات مورد استقبال خادمان حرم رضوی قرار گرفت

سرپرست کاروان «از هری تا حرم» گفت: در زمان ورود به مشهد مورد استقبال خادمان حرم رضوی و مهاجرین و انصار قرار گرفتیم و استقبال بسیار خوبی از ما صورت گرفت که جا دارد از همه عزیزان تقدیر و تشکر کنیم.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کاروان زائران امام رضا (ع)، با عنوان «از هری تا حرم» صبح روز شنبه وارد حرم رضوی شد.

«غلام نبی قربانی» سرپرست این کاروان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، درباره نحوه سفر این کاروان از هرات به مشهد گفت: کاروان زیارتی از هری تا حرم هفته گذشته سفر خود از هرات را آغاز کرد.

وی افزود: این کاروان 123 نفره که 20 نفر آن‌ها بانوان هستند، بعد از ورود به ایران مورد استقبال قرار گرفت و بعد از طی مسیرهای مختلف و عبور از شهرهای تربت جام و فریمان صبح روز گذشته وارد حرم رضوی شد.

قربانی خاطرنشان کرد: در زمان ورود به مشهد مورد استقبال خادمان حرم رضوی و مهاجرین و انصار قرار گرفتیم و استقبال بسیار خوبی از ما صورت گرفت که جا دارد از همه عزیزان تقدیر و تشکر کنیم.

سرپرست کاروان زیارتی امام رضا(ع) تصریح کرد: دوستان هیات مذهبی مهاجرین و مداحان هراتی و خادمان آستان قدس رضوی دیروز در حرم رضوی در شب میلاد امام رضا برنامه ویژه‌ای با حضور اعضای این کاروان در صحن آزادی برگزار کردند که مراسم معنوی بسیار خوبی بود.

قربانی ادامه داد: در روز میلاد امام رضا (ع) تمام اعضای کاروان میهمان حضرت هستند و در مهمان‌سرای امام رضا (ع) از کاروان پذیرایی به عمل خواهد آمد.

وی همچنین گفت: سفر این کاروان با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در هرات انجام شده و این سومین سفر متوالی ما است که در روز میلاد امام رضا (ع) خود را پیاده به حرم امام مهربانی‌ها می‌رسانیم و از همه کسانی که بانی این اقدام نیک شده‌اند قدردانی می‌کنیم.

قربانی افزود: علاوه بر ایام میلاد در ایام شهادت امام رضا (ع) هم ما دو مرتبه تاکنون به مشهد مقدس سفر داشته‌ایم و همچنین یک سال نیز به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) افتخار پاپوسی امام رضا (ع) نصیب ما شد.

وی تاکید کرد: افتخار بزرگی برای اعضای این کاروان است که موفق شده با پای پیاده خود را به مشهدالرضا برساند و خدا را از این بابت شاکریم.

کلیدواژه