سرطان 26, 1398 14:58 Asia/Kabul
  • افغانستان خواستار عملی شدن تعهدات اسلام‌آباد در قبال کابل شد

وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای با استقبال از بازگشایی حریم هوایی پاکستان، خواستار اجرایی شدن تمامی تعهدات این کشور به افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ‏در این بیانیه‌، وزارت امور خارجه افغانستان از دولت پاکستان به‌خاطر عملی کردن تعهدش، که در آخرین نشست نقشه راه افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی، میان مقامات دو کشور در اسلام آباد برای باز کردن فضای پاکستان به روی پروازهای غیرنظامی سپرده بود، سپاسگزاری قدردانی کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان همچنین تاکید کرد که با در پیش گرفتن دیپلماسی فعال، به تقویت جایگاه افغانستان در منطقه و جهان ادامه خواهد.

وزارت خارجه افغانستان با قدردانی از این گام پاکستان، خواستار اجرایی شدن تمامی تعهدات این کشور به افغانستان شد.

به گزارش فارس، روز گذشته مقامات پاکستان اعلام کردند که این کشور حریم هوایی خود را به‌روی تمام پروازهای غیرنظامی از جمله پرواز هواپیماهای هندی باز کرده است.

پاکستان در فوریه سال جاری به دلیل سقوط دو جنگنده هندی حریم هوایی این کشور را به طور کامل به‌روی تمامی پروازهای هند مسدود کرد، اما به مرور بخشی از این محدودیت را لغو کرده،‌ اما تاکنون اجازه پرواز از این کشور به سمت هند را نداده است.

مسدود بودن حریم هوایی پاکستانی باعث وارد شدن هزینه هنگفت به پروازهای عبوری از افغانستان به سمت هند وارد کرده و مقامات کابل مجبور شدند تا برای کاهش هزینه‌ها راه‌های هوایی جدید را بازگشایی کنند.

 

کلیدواژه