اسد 01, 1398 08:16 Asia/Kabul
  •  گفت و گوی ترامپ با عمران خان درباره خروج آمریکا از افغانستان

'دونالد ترامپ' در دیدار 'عمران خان' نخست وزیر پاکستان که به آمریکا رفته است، درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان سخن گفت و مدعی شد که واشنگتن نمی خواهد پلیس منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عمران خان در سفر رسمی به آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد. در این دیدار که وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش پاکستان نیز حضور داشتند، دوطرف درباره اوضاع افغانستان، تحولات امنیتی منطقه، جنوب آسیا و روابط پاکستان و هند گفت وگو کردند.

ترامپ که از زمان شروع ریاست جمهوری خود در آمریکا پاکستان را به کم کاری در جنگ علیه تروریسم و فریب دادن واشنگتن متهم کرده بود، در دیدار با عمران خان از همکاری صادقانه پاکستان با آمریکا درخصوص افغانستان سخن گفت.  

رئیس جمهوری آمریکا افزود: آمریکا نمی خواهد پلیس منطقه باشد، ترامپ گفت: ما برای خروج از افغانستان با پاکستان در تماس هستیم و معتقدیم که اکنون پاکستان در حال انجام کمک بیشتر به آمریکا است.  

نخست وزیر پاکستان هم در این دیدار با اشاره به بحران افغانستان و ضرورت حل سیاسی این مساله گفت: پیمان صلح با طالبان بسیار نزدیک شده و ما امیدواریم بتوانیم زمینه بازگشت طالبان به مذاکره مستقیم با دولت کابل را فراهم کنیم.

عمران خان درباره تحولات مربوط به روابط پاکستان و هند سخن گفت و اظهار کرد که کشورش همواره آماده ازسرگیری مذاکرات با هند است.

ترامپ درخصوص تنش ها در جنوب آسیا گفت: آمریکا در صورت موافقت پاکستان و هند آماده میانجیگری بین دو کشور است.  

کلیدواژه