اسد 03, 1398 14:06 Asia/Kabul
  • سارقان مسلح و راهزنی های مسلحانه در مسیر بزرگراه هرات-غور‎
    سارقان مسلح و راهزنی های مسلحانه در مسیر بزرگراه هرات-غور‎

افزیش حضور سارقان مسلح وابسته به گروه های غیرمسئول در مسیر بزرگراه هرات-غور موجی از نگرانی ها را در بین مردم بوجود آورده است.

راهزنی های مسلحانه، آدم ربایی، تهدید و اخاذی مواردی است که شهروندان غوری به ان اشاره کرده و گفته اند: افراد مسلح که عمدتا وابسته به گروه های مخالف دولت میباشند، با حضور در مسیر این بزرگراه باعث آزاد و اذیت شهروندان و بخصوص رانندگان این مسیر شده اند.

به گزارش رادیو دری «عبدالحمید ناطقی»، عضو شورای ولایتی غور ضمن ابراز نگرانی از فعالیت افراد مسلح که تا کنون دولت نتوانسته آنان را سرکوب کند، گفت: در ماه‌های اخیر شماری از افراد مسلح که در بخش های مختلف شاهراه فیروزکوه – دولتیار جا به جا شده‌اند، اقدام به زورگیری و غارت اموال و دارایی های مسافران این مسیر کرده اند.

وی با اشاره بر اینکه این رویدادها و زورگیری ها خشم مردم غور را غور را بر انگیخته اظهار داشت:  سرقت‌ها و اذیت و آزار مردم در این ولایت توسط افراد مسلح به یکی از نگرانی ها و وحشت در بین مردم مبدل شده است.

ناطقی ضمن بیان اینکه روز گذشته همراه با شماری از رهبران قومی در همین باره با مسئولان امنیتی و دولتی غور دیدار داشته است، تصریح کرد:مسئولان محلی به منظور تامین امنیت شاهراه تعهد کرده و گفته اند: عملیاتهای نظامی به خاطر سرکوب مخالفان مسلح و افراد تفنگدار غیرمسئول در مسیر بزرگراه ها هم چنان ادامه خواهد داشت.

در همین حال «عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور ضمن تایید این ناامنی ها در مسیر شاهراه گفت:  اوضاع را در شاهراه دولتیار – فیروزکوه بررسی کرده اند و به منظور هرچه بهتر شدن امنیت این بزرگراه تدابیر و تمهیدات امنیتی روی دست گرفته شده است.

وی گفت پولیس ولایت غور موظف شده است تا نیازها و تجهیزات پاسگاه‌های موجود در این مسیر را تکمیل و گزمه های جاده‌ای را در این مسیر فعال کند.

این مقام محلی ولایت غور نگاهی به حضور افراد منصوب به داعش در همین بزرگراه داشت و گفت: دولت متعهد به تامین امنیت مردم است.

سخنگوی والی غور به سفر هیات بلندپایه امنیتی از مرکز کشور به ولایت غور اشاره داشت و گفت: هم اکنون نیروهای امنیتی تجهیز شده و پاسگاه های متعددی نیز به منظور تامین امنیت در بخش های مختلف ولایت غور بخصوص بزرگراه ها ایجاد شده است که بزودی شاهد تغییرات مثبتی در وضع امنیتی خواهیم بود.

 شاهراه دولتیار – فیروزکوه از مسیرهای مهم ولایت غور است . این شاهراه ولسوالی های متعددی از این ولایت را به مرکز غور وصل میکند.

 

کلیدواژه