اسد 08, 1398 08:29 Asia/Kabul
  •  ادعای

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد: رئیس جمهوری این کشور تصمیم دارد پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده، نیروهای آمریکایی را از افغانستان بازگرداند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مایک پمپئو روز دوشنبه اعلام کرد: ­دونالد ترامپ، رئیس جمهور اینکشور می خواهد نظامیان آمریکایی را پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 (عقرب 1399) که وی برای دومین دوره ریاست جمهوری در آن شرکت خواهد کرد، از افغانستان به آمریکا بازگرداند.
وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در گفتگو با سازمانی موسوم به باشگاه اقتصادی واشنگتن درباره این که آیا وی به کاهش نیروها در افغانستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا امیدوار است یا خیر، گفت: "این دستور العملی است که من از رئیس جمهور آمریکا دریافت کرده ام".
ترامپ پیش از انتخاب بعنوان رییس جمهوری در سال 2016 هم عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان را که طولانی ترین جنگ آمریکا به شمار می رود، وعده داده بود، اما وقتی که به قدرت رسید، موافقت خود را با تقویت نظامیان آمریکایی در افغانستان اعلام کرد.

اکنون حدود 19 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

18 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان نه تنها نتوانسته به خشونت ها و اقدامات تروریستی در این کشور پایان دهد بلکه موجب گسترش ناامنی و تروریسم در این کشور شده است. 

کلیدواژه