اسد 08, 1398 11:18 Asia/Kabul

در نتیجه حمله مسلحانه مخالفان دولت به یک پاسگاه امنیتی در ولسوالی کشک کهنه در شمال ولایت هرات تلفات و خساراتی به نیروهای دولتی وارد شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این حمله طالبان که گفته می شود توسط ده ها تن از اعضای این گروه  صورت گرفته مسئولان امنیتی را غافلگیر کرده است.

افراد تفنگدار مخالف دولت ساعت 1 بامداد امروز پاسگاه امنیتی سربازان پلیس را در منطقه «بازار کهنه» در ولسوالی کشک کهنه آماج حملاتشان قرار دادند و 5 ساعت با ماموران امنیتی به زدو خورد پرداختند.

منابع مردمی در تماس با خبرنگاران گفته اند اجساد 9 تن از سربازان پلیس و نیروهای خیزش مردمی در محل درگیری بر جای مانده وتا کنون از سرنوشت یک سرباز دیگر اطلاعی در دست نیست.

در همین حال «فرزاد فروتن» معاون سخنگوی پلیس هرات در گفتگو با رادیودری با بیان اینکه آماری که مردم ارائه کردند درست نیست، اظهار داشت: نیمه های شب گذشته شماری از افراد وابسته به طالبان پاسگاه بازار کهنه این ولسوالی را مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن 4 تن از سربازان پلیس و نیروهای مردمی حامی دولت کشته شدند.

فروتن با اشاره بر اینکه طالبان مستقر در کشک کهنه به گونه پراکنده حضور دارند و توان رویارویی با نیروهای امنیتی را ندارند، تصریح کرد: وضعیت کلی در این ولسوالی شمالی هرات خوب است و طالبان مجبورند برای نشان دادن حضور و فعالیت نظامی شان گهگاهی این چنین حملات شبانه را سازماندهی کنند.

این مقام امنیتی هرات هم چنان گفت: تلفات طالبان در این درگیری زیاد است و تا ساعاتی دیگر آمار آن مشخص خواهد شد.

فروتن حمایت های مردمی از نیروهای امنیتی را در بهبود اوضاع در کشک کهنه موثر دانست و گفت: این همکاری های مردمی و حمایت آنان از قوای مسلح افغانستان باعث شده که طالبان نتوانند در مناطق مسکونی حضور پیدا کرده و چالش های امنیتی را برای مردم و دولت ایجاد کنند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات موجود است.

 

کلیدواژه