اسد 13, 1398 08:06 Asia/Kabul

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران شنبه شب در نشست خبری مشترک با "فضل هادی مسلمیار" رئیس مجلس سنای افغانستان در تهران تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران مذاکرات صلح افغانستان را تنها با محوریت دولت و ملت این کشور به رسمیت می شناسد.

به گزارش ایرنا، "علی لاریجانی" با بیان اینکه افغانستان کشور دوست، همسایه و برادر ایران است تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت وگوهای صلح در افغانستان با هدایت و مشارکت دولت این کشور حمایت کرده  و خواهد کرد.

"لاریجانی" افزود ایران همواره در کنار دولت و  ملت افغانستان ایستاده و از یکپارچگی، استقلال و امنیت این کشور حمایت می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین به تحرکات آمریکا در افغانستان از جمله مذاکره با گروه‌های حاضر در این کشور بدون هماهنگی با دولت کابل اشاره کرد  وگفت: آمریکایی ها به دنبال صلح در افغانستان نیستند.

"علی لاریجانی" بر حفظ ثبات در کشورهای منطقه نیز تاکید و خاطرنشان کرد، مسیر همکاری برای برقراری صلح و ثبات در منطقه میان دو کشور ادامه خواهد یافت.

رئیس مجلس سنای افغانستان نیز در این نشست خبری از حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران از دولت و ملت افغانستان قدردانی کرد و گفت: حمایت های جمهوری اسلامی ایران از افغانستان در موارد متعددی به افغان‌ها اثبات شده است.

"فضل هادی مسلمیار" خاطرنشان کرد، جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و دوست و برادر افغانستان است.

رئیس مجلس سنای افغانستان ظهر روز شنبه برای دیدار و گفت وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

 

کلیدواژه